فرجی با بیان اینکه بر همین اساس به‌زودی دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان و همچنین مرکز توانمندسازی زنان دست‌های مهربان در ساری تاسیس می‌شود، یادآور شد: راه‌اندازی مرکز خدمات درمانی سبحان سه در شهریور 96 در ساری نیز از اقدمات این موسسه بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۷۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهرام فرجی در گفت‌وگویی از تاسیس دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان دست‌های مهربان در ساری خبر داد و افزود: هم‌اکنون بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با 13 شعبه در کشور با جامعه هدف زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بیماران نادر، یازدهمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
بنیانگذار بنیاد دست‌های مهربان گفت: این بنیاد با  بیش از هزار پرسنل و تحت پوشش درآوردنِ بیش از 3 هزار و 500 خانوار (بالغ بر 15 هزار مددجو) تاکنون خدمات فراوانی به مردم سراسر کشور ارائه کرده است.

وی تاسیس بزرگترین هنرستان غیرانتفاعی در مراغه، بازگشایی بیش از 5 مرکز خدمات درمانی(گروه درمانی سبحان) به صورت خدمات‌دهی رایگان به جامعه هدف در 5 استان، اعزام گروه‌های امدادی و محموله‌های متعدد و عظیم کمک‌های مردمی به مناطق محروم و زلزله‌زده کشور از جمله سیستان و بلوچستان و زلزله اخیر کرمانشاه، اعزام بیماران نادر برای درمان به خارج از کشور و تاسیس مدرسه در مناطق محروم، بخشی از این فعالیت‌ها برشمرد.
 
  بنیانگذار بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان افزود: علاوه بر موارد فوق و پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان، می‌توان به اهداف دیگری از قبیل ارائه سبد کالا به صورت ماهانه، ارائه خدمات غیرنقدی برای رفع نیازمندی‌های اولیه خانواده‌های بدون سرپرست و ارائه خدمات درمانی به بیماران بیماری‌های نادر، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و آموزش به کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست برای یادگیری مهارت‌های زندگی و بالا بردن توانایی‌های فنی و مهارتی بوده است.

فرجی با بیان اینکه بر همین اساس به‌زودی دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان و همچنین مرکز توانمندسازی زنان دست‌های مهربان در ساری تاسیس می‌شود، یادآور شد: راه‌اندازی مرکز خدمات درمانی سبحان سه در شهریور 96 در ساری نیز از اقدمات این موسسه بوده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته که بنیاد دست‌های مهربان شعبه ساری راه‌اندازی شد؛ برنامه‌های زیادی مدنظر قرار گرفت که با عنایت پروردگار و حمایت حامیان عزیز مازندرانی، نخستین برنامه بنیاد که راه‌اندازی مرکز درمانی به صورت کاملا رایگان برای بیماران نادر و مددجویان انجام شده است.

مدیرعامل  بنیاد دست‌های مهربان خاطر نشان کرد: البته محدوده حمایتی این مرکز تنها شامل مددجویان نبوده و عموم مردم با توجه به شرایط مقرر می‌توانند از خدمات دندانپزشکی، زنان و زایمان، مشاوره، پزشک عمومی، طب سنتی و دیگر خدمات آن استفاده کنند.
 
بنیانگذار موسسه دست‌های مهربان با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در حمایت از جامعه هدف دست‌های مهربان، اظهار کرد: همه آنچه در دست‌های مهربان از جمله تاسیس مرکز توانمندسازی و نگهداری کودکان صورت می‌گیرد همانا ایجاد بستری مناسب برای رفع مشکلات این گروه از مردم بر اساس توانمندسازی خودشان و خارج شدن از چرخه حمایتی است تا آنها هم بتوانند به مانند دیگران به صورت عادی و بدون تشویش و شرمندگی در جامعه زندگی کنند.
 
 فرجی ضمن فراخوانی مردم به شناخت بیشتر جامعه بیماران نادر به ویژه بیماران EB  و پرهیز از هرگونه برداشت‌های نادرست از این بیماری‌ها بیان کرد: بنیاد دست‌های مهربان به‌زودی تنها مرکز رسمی در کشور خواهد بود که خدمات درمانی بیماران اکتیوز(پولک ماهی) را انجام خواهد داد.
 
رئیس هیأت مدیره موسسه دست‌های مهربان، ادامه داد: پیش از این بیماران پروانه‌ای(EB)، دیستروفی،  CF، گوشه و... تحت حمایت این بنیاد بوده‌اند اما به زودی بیماران اکتیوز که به مراتب دارای جامعه آماری بیشتری نسبت به سایر بیماری‌های نادر هستند زیر پوشش بنیاد دست‌های مهربان قرار خواهند گرفت که تمام سعی ما بر این است دغدغه‌ها و دردهای این عزیزان را کاهش دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها