مدیرحوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: ایمان افراد را گردهم می آورد و اجتماع اخروی نیز بر این اصل استوار است.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۷۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی به تشریح راه های رسیدن متقین به فوز عظیم الهی پرداخت.

مدیرحوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری به تبیین تفاوت های "ورع" و " تقوا" پرداخت و افزود: در ورع، انسان موضعی اتخاذ می کند که در معرض گناه قرار نگیرد؛ ولی تقوا سپری است که برای جنگیدن با شیطان مورد استفاده قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی ادامه داد: اینکه فردی با گناه سر و کار نداشته باشد و به جایی برسد، بعید است؛ انسان وقتی به جایگاه معنوی دست پیدا می کند، که زندگی اجتماعی داشته باشد و در این نوع زندگی پاک بماند.

وی، با تإکید بر ضرورت زندگی اجتماعی برای جامعه بشری، تصریح کرد: قلب، زبان، نگاه، اعضا و جوارح انسان در زندگی اجتماعی درگیر می شوند و باید مراقب اینها باشیم و حیات پاک و معنوی داشته باشیم.

مدیرحوزه های علمیه خواهران استان، در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حجرات، برخی گناهان از جمله؛ عیبجویی، القاب ناپسند، سوء ظن، غیبت و ... را برشمرد و افزود: نقطه مشترک آیات الهی اخوت دینی برای زندگی انسان هاست؛ کانّهُ بقای انسان در جامعه دینی بر مبنای اخوت است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی، اخوت را بر دو قسم؛ تولد و ایمان و دین دانست و گفت: اخوّت پایه و اساس حیات معنوی بشر است. عالم مُلک با ازدواج و توارث و ازدیاد نسل حفظ می شود و عالم ملکوت بر اصل اخوت و ایمان استوار می باشد، که فقط شریعت اسلام این اخوت را تشریح کرده و مابقی قوانین بشری اخوت را ذکر نکرده اند.

وی تإکید کرد: ایمان افراد را گردهم می آورد و اجتماع اخروی نیز بر این اصل استوار است. زندگی برادری بر اساس تولد اجباری است؛ ولی زندگی برادرانه بر اساس ایمان اختیاری ، ارزشمند و ماندگار است.

ارسال نظرات