خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان خبر داد ؛

اتمام عملیات اسکان موقت 9 روستای زلزله زده استان کرمانشاه توسط سپاه نینوا

سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: کمک های مردم کشورمان مخصوصا استان گلستان مثل همه ی مشارکت های انقلابی ، دینی و نو دوستانه شان در سرپل ذهاب نمونه و برگ زرین دیگری را در تاریخ این استان به منصه ظهور گذاشت.
کد خبر: ۸۹۷۴۸۳۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: در 21 آبان ماه سال جاری زلزله ای با قدرت 7.3 ریشتر در استان کرمانشاه شهرستان سرپل ذهاب اتفاق افتاد که خساات زیادی را به بار آورد و ابعاد گسترده ای از مشکلات را بر مردم شریف کرمانشاه تحمیل کرد.

وی افزود: در همان شب وقوع زلزله و فردای آن روز مجموعه ی سپاه های استانی مجاور کرمانشاه ماموریت پیدا کردند و بعد از سه روز ، با توجه به ابلاغ فرمانده معظم کل قوا مجموعه ی نیروهای مسلح اعم از سپاه ، ارتش و بسیج مستضعفین وارد کار شدند و حوزه ی شهر سرپل ذهاب به ارتش و روستاهای زلزله زده و مجاور آن شهرستان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شد.

صادقی تصریح کرد:استان گلستان هم توفیق خدمت گذاری به 9 روستا را بر عهده گرفت و بعد از عهده دار شدن با تشکیل قرارگاه در روستای بانی هوان ساختار و ستاد مستقر سپاه استان ایجاد شد تا بتوانیم مأموریت مناطق زلزله زده را پیگیری کنیم.

فرمانده سپاه نینوا در ادامه بیان داشت: کمک های مردم کشورمان مخصوصا استان گلستان مثل همه ی مشارکت های انقلابی ، دینی و نو دوستانه شان در سرپل ذهاب نمونه و برگ زرین دیگری را در تاریخ این استان به منصه ظهور گذاشت.

وی با اشاره به اینکه سپاه نینوا استان گلستان در این چند روستا با حضور ۱۳۱ بسیجی در غالب ۹ گروه جهادی و ۷۰ نفر از کادر سپاه به مدت ۴۲۰۰۰نفر ساعت و ۳۵۰۰نفر روز در کمتر از دو ماه در حال فعالیت بودند گفت:بر اساس آمار بدست آمده در این ۹ روستا که تحت پوشش سپاه نینوا بوده اند ۳۲۲ خانوار و ۱۴۹۸ نفر جمعیت داشته است که تعداد۲۵۱ خانه کاملا تخریب ،۴ نفر فوت، ۶۴ مجروح،۱۲۰۹ دام تلف و۴۱ اصطبل تخریب شده است.

فرمانده سپاه نینوا افزود :تعداد ۳۹ کانکس توسط مردم استان گلستان به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهدا شد و مابقی کانکس ها توسط قرارگاه خاتم تولید و تهیه شد و در اختیار سپاه استان گلستان قرار گرفت که تعداد ۲۷۶ کانکس نصب و تعداد ۲۵۷ سکو آماده و در اختیار مردم خوب کرمانشاه قرار گرفت .
 
صادقی به این نکته که کمک ها هم بصورت کمی و کیفی توسط مردم فهیم و مومن استان گلستان تامین شد اشاره کرد و تصرریح کرد: این کمک ها توانست آلام خوبی برای دردها و مصیبت های مردم زلزله زده باشد و احساس کنند که هیچ وقت تنها نیستند.
 
فرمانده سپاه نینوا بیان داشت: اقدامات بهداشتی ودرمانی در حوزه سلامت توسط بهداری سپاه گلستان ، بسیج کشاورزی و دامپروری هم با مشاوره و بررسی دامهای موجود و واکسینه کردن آنها اقدامات شایسته ایی را انجام دادند.

وی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از همه عوامل اجرایی وبسیجیان عزیز پنو دستگاههای اجرایی استان که در این دو ماه ما را یاری کردند افزود: به لطف الهی استان گلستان از محدود استان هایی بود که زودتر از موعد مقرر توانست زیر ساختهای لازم را آماده ودر اختیار مردم خوب سر پل ذهاب قرار دهد واسکان موقت آنها را کامل وبه اتمام برساند.
 
انتهای پیام /
ارسال نظرات
پر بیننده ها