وزیر آموزش و پرورش گفت: دچار تغییرات نسلی شده‌ایم و باید فاصله آموزش و پرورش با جامعه کاهش یابد.
کد خبر: ۸۹۷۴۹۱۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، به منظور کاهش فاصله میان واقعیت‌های موجود در جامعه و آموزش و پرورش و هماهنگی و همخوانی بیشتر نظام آموزشی با اقتضائات جدید و تغییرات نسلی و فرهنگی، نشست مقدماتی صاحب نظران علوم تربیتی با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست، تنی چند از اساتید علوم تربیتی دانشگاه‌های تهران، الزهرا(س)، علامه طباطبایی، بهشتی و خوارزمی حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون چارچوب همکاری عملیاتی وزارت آموزش و پرورش با دانشکده‌های علوم تربیتی و نیز تبادل نظر در خصوص چند مسأله ملی‌ آموزش و پرورش پرداختند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این نشست با توجه به ایجاد فاصله بین ذینفعان آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با نیازهای ذینفعان اصلی خود یعنی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها، فاصله زیادی پیدا کرده است و ما در نظر داریم امکان مشارکت بیشتر فرهنگیان و دانش‌آموزان و خانواده‌ها را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه دچار تغییرات نسلی شده‌ایم، با اشاره به برنامه‌ها و تلاش‌هایی که برای انجام اصلاحات و تغییرات در آموزش صورت گرفته است، گفت: فرایند تغییر در آموزش و پرورش بسیار پیچیده و چند وجهی است.

بطحایی با توجه به رویکرد وزارتخانه در برگزاری چنین نشست‌هایی، افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که برای خروج آموزش و پرورش از بی‌تفاوتی و ناسازگاری با اقتضای فرهنگی و اجتماعی و روندهایی جدید و شتابنده فناورانه ناگریز به دعوت از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات