خبرهای داغ:
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خبر داد
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر از اجرای بیش از۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری شاخص در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۴۹۳۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

برگزاری 200 برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محمود مصباح در کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر شهرستان نهاوند بیان داشت:  پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی بی بدیل در تاریخ  معاصر به شمار می‌آید که در مسائل سیاسی جهان و منطقه ایفاگر نقش تعیین کننده و تحولات غیرقابل پیش بینی بوده است.

وی عنوان کرد: این اتفاق بزرگ، معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و با آگاهی‌های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی به وجود آورد زمینه تحولات ریشه دار و چشمگیری را فراهم کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر نهاوند افزود: اینک که در آستانه برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بی گمان بیش از بیش حضور، همفکری و همکاری بخشهای مختلف فرهنگی و نقش آفرینی و اثر بخشی آنان می‌تواند در برگزاری باشکوه‌تر آن تاثیرگذار باشد.

وی  از اجرای بیش از۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری شاخص در این شهرستان خبر داد یادآور شد: امسال با توجه به تقارن دهه فجر با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) باید برنامه ها به نحوی برگزار شود جایگاه هر دو مناسبت رعایت شود .

مصباح تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند همزمان با ایام میلاد پر خیر و برکت حضرت زینب (س) در سوم بهمن ماه اقدام به برگزاری جنگ شادی ویژه عموم مردم کرده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های مذهبی و قرآنی در این ایام گفت: برگزاری همایش‌های مختلف در سطح دانشگاه های شهرستان، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی عصر شعر و خاطره با حضور عموم مردم، برگزاری مسابقات سرود، تیر اندازی، کتاب خوانی، مشاعره، برگزاری محافل علمی، فرهنگی و هنری جهت انتقال فرهنگ انقلاب به نسل تازه، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، کاریکاتور، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، بیداری اسلامی، نواختن سرود و آهنگهای انقلابی و تجلیل از فعالان قرآنی از برنامه های پیش بینی شده دراین ایام است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: برگزاری ویژه  برنامه های متناسب با ایام مذکور در جشن انقلاب در بیش از 75 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی، برگزاری بیش از ۵۰ مسابقه مختلف ورزشی و فرهنگی در سطح شهر و روستا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، برپایی نمایشگاه های مختلف از جمله عکس، هنرهای تجسمی و کتاب، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی و دیدار با خانواده های شهدای انقلاب اسلامی ، غبار روبی مزار شهدا و ...  از دیگر برنامه‌های اجرایی این دهه در نهاوند است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات