حجت الاسلام مولوی درجمع نوجوانان عاشورایی اشکفتک گفت:
حجت الاسلام مولوی درجمع نوجوانان عاشورایی گفت:پدرومادر سمبل نیکی و احسان به فرزند هستند.
کد خبر: ۸۹۷۴۹۷۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورائی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک در محل پایگاه مقاومت بسیج ابوذر غفاری با حضور نوجوانان برگزار شد .

دراین مراسم  حجت الاسلام مولوی در پیرامون لزوم  احترام به والدین  از دیدگاه اسلام  واهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت.

وی  ادامه داد: محبت و مهربانی با پدر و مادر، امری است که عقل و شرع به ضرورت آن اقرار می کنند. خداوند مهربان در قرآن مجید می فرماید: وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ (اسراء: 24) از روی محبت و مهربانی، بال فروتنی را برای پدرو مادرت فرود آور.

حجت الاسلام مولوی ادامه داد:بی تردید، اگر انسان به زحمت ها و رنج های بی شائبه والدین توجه کند، هرگز نیکی های آنان را از یاد نمی برد.

وی گفت: حضرت امام زین العابدین علیه السلام می فرماید: حق مادرت آن است که بدانی، او به گونه ای تو را حمل کرد که هیچ کس ، کسی را چنین حمل نکرده است و چنان ثمره ای از قلبش را به تو داده است که هیچ کس به کسی نمی دهد.

ناطق در ادامه حدیت امام چهارم شیعیان افزود: مادر تو را حفظ کرده و هراسی از آن نداشته است که با وجود گرسنگی، تو را سیر و با وجود تشنگی، تو را سیراب کند و تو را بپوشاند. خویشتن را در آفتاب، سایبان تو سازد و از برای تو از خواب دست کشد و تو را از گرما و سرما حفظ کرد تا برای او باقی بمانی و تو نمی دانی سپاسش را به جای آری، مگر به یاری و توفیق الهی.

حجت الاسلام مولوی اظهار کرد:اگر شخصی کوچک ترین نیکی و احسانی در حق انسان به جای آورد، عقل تشکر و قدردانی از او را لازم می داند، حال با توجه به این که پدر و مادر سمبل نیکی و احسان به فرزند هستند و از جان خود برای پرورش او مایه می گذارند، سزاوارترین انسان ها برای احترام و قدردانی اند.

ترتیل خوانی  آیات 31 تا 50 سوره مبارکه بقره ، قرائت زیارت عاشورا وذکر مصیبت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات