خبرهای داغ:
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ایجاد ثبات و تعادل در جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و مقابله به توطئه‌های دشمنان از مهم‌ترین اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۰۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‎الاسلام عبدالرسول یعقوبی در کرسی ترویجی «اقتصاد مقاومتی در اندیشه و سیره علمای شیعه در تاریخ معاصر ایران» که به همت گروه اقتصاد اسلامی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: علمای شیعه در 100 سال اخیر به سمت اقتصاد داخلی گرایش داشته‌اند و بیانات خاصی در خصوص ارتباط با اقتصاد جهانی نداشته‎اند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از بیان رهبری درون نگر است و بر لزوم تعامل با اقتصاد جهانی نیز تاکید دارد، ولی سعی می‌کند که از تکانه‌هایی که در این بین ایجاد می‌شود، لرزان نشود.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: مقام معظم رهبری در دوران پس از انقلاب مشاهده کردند که اقتصاد کشور در مقابل تحریم‌های غرب به لرزه و پس لرزه دچار می‌شود و این افت و خیزها اجازه یک ثبات اقتصادی را به کشور نمی‌دهد و از دیگر سوی موجب می‌شود که انقلاب اسلامی از دسترسی به اهداف خود بازبماند.

وی گفت: ایجاد ثبات و تعادل در جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و مقابله به توطئه‌های دشمنان از مهم‌ترین اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

حجت‎الاسلام یعقوبی اظهارکرد: مبانی فقهی و قرآنی اقتصاد مقاومتی باید به شکل مشخص و مدون بیان شود؛ زمانی که می‌خواهیم این مبانی را در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح کنیم باید شرایط اجتماعی و اقتصادی و سیاسی جامعه را نیز بیان کنیم که اگر علما اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند در چه شرایطی بیان کردند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: محققان باید در مباحث اقتصاد مقاومتی و بیان سیره علما در این باب به شرایط اجتماعی و سیاسی به شکل دقیق و شفاف اشاره کنند.

ارسال نظرات