حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رسالت اصلی و مهم مسئولان را حراست از اقتدار ملی و حل مشکلات مردم دانست.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۳۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به روز ۲۲ دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام اظهار داشت: این شورا در شرایط بحرانی کشور عملکرد موفقی از خود ارائه داد از قبیل:مذاکره با مقامات نظامی نیرو‌های مسلح، دیدار‌های دیپلماتیک، ترتیب دادن دیدار بختیار با امام در پاریس، راه اندازی جریان نفت، انتخاب رییس دولت موقت، فراهم سازی زمینه انتقال سلطنت به جمهوری اسلامی، تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ملی اعلان کردن بانک‌های کشور، سامان بخشیدن به دادگاه‌های انقلاب، برگزاری همه پرسی نظام جمهوری اسلامی، بررسی پیش نویس قانون اساسی، تصویب آیین نامه‌های مجلس خبرگان و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و... ازجمله این موارد عملکرد شورای باشد.

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به ۲۶ ربیع الثانی سالروز رحلت فقیه نامدار شیعه شیخ جعفر حلی معروف به محقق اول اظهار داشت: تربیت کردن متجاوز از ۴۰۰ نفر شاگرد دین شناس و تألیف متجاوز از ۱۴ جلد کتاب علمی در رشته‌های مختلف علوم از جمله خدمات بارز این فقیه بزرگوار می‌باشد.

وی در ادامه افزود:کتاب شرایع الاسلام محقق حلی شاهکار فقه شیعه است که تاکنون بیش از ۸۰ شرح و حاشیه بر این کتاب نوشته شده است که از جمله جواهر الکلام می‌باشد که در ۴۴ جلد چاپ شده است.

خطیب نماز جمعه خوی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ۲۶ دیماه روز فرار شاه خائن از کشور اظهار داشت: در ارتباط با تسریع سقوط حکومت شاهنشاهی محمد رضا پهلوی و زمینه‌های این تسریع را می‌توان در برخی  موارد جستجو کرد که مهمترین آن ها نوکری و سرسپردگی صد در صد شخص شاه به آمریکا،دیکتاتوری بلامنازع شاه بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ و سوء استفاده شاه از قدرت و اتخاذ تصمیمات بصورت فردی است.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری مدظله در اجتماع علما و مردم قم به مناسبت ۱۹ دی ماه اظهار داشت: مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش‌های دشمن در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی فرمودند: دشمن تـلاش می‌کند ابـزار‌های اقتدار ملی ایرانیان را بگیرد یعنی عواطف مردم و افکار عمومی هم جهت با حکومت اسلامی، ایمان و انگیزه جوانان، قدرت دفاع موشکی و حضور مقتدرانه در منطقه ازجمله این موارد تلاش‌های دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود؛ و در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولان اجرایی فرمودند: مسئولان اجرایی در حل مسائل کلیدی بویژه اشتغال و تولید و حل مشکلات واردات تلاش کنند که این مسائل را بار‌ها به مسئولان اجرایی تذکر داده ایم.

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور که عده‌ای فریب خورده ضمن هنجارشکنی در شعار‌های خود و آسیب رسانی به اموال مردم حتی به کشتن تعدادی از انسان‌های بی گناه دست زدند می‌فرمایند:آمریکا و صهـیونیست ها، یکی از دولت‌های پولدار خلیج فارس و سازمان آدمکش منافقین در اغتشاشات اخیر یک مثلث فـعال بودند.

 

ارسال نظرات