مراسم نکوداشت ۲۶ شهید روحانی عملیات کربلای ۵ با حضور روحانیون رزمنده و علمای شهر و برخی از هم رزمان شهداء در حسینیه دوم بهمن سپاه ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۳۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مراسم نکوداشت ۲۶ شهید روحانی عملیات کربلای ۵ با اشاره به مقام والای شهید در ادبیات دینی،‌ اظهار داشت: شهداء به جایگاهی رفیع دست یافتند، تداوم مسیر و آرمان شهداء وظیفه امروز ما است.

وی با اشاره به ویژگی های متقیان در لسان امیرمؤمنان علی(ع)، ابراز داشت: در کلام امام علی(ع) داریم که متقین بدن هایی نحیف دارند و دیگران از آزار آنها در امان هستند و نفوسشان با عفت است.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر توجه به ویژگی های متقیان، ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در این خطبه دارد که متقین را دنیا خواست و آنان آن را نخواستند، به اسارتشان کشید و آنان با پرداخت جانشان خود را آزاد کردند.

وی با اشاره به خاطراتی از همرزم و هم حجره خود شهید قاسم کاظمی، ابراز داشت: ویژگی هایی که در متقین بیان شده است را در شهداء می توان یافت و به وضوح می توان در منش آنها مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه شهدا با بذل جان خود به جایگاهی رفیع و معنوی دست یافتند، ابراز داشت: شهداء هم در دنیا و هم در آخرت به مقامی رفیع و جایگاهی والا رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: شهداء حق بزرگی بر گردن ما دارند، وظیفه امروز ما تداوم مسیر شهدا و حرکت در راستای آرمان و اهداف شهدای روحانی است تا به کمال آرمان و اهداف آنها دست یابیم.

در ادامه مراسم روحانیون رزمنده ای که در عملیات کربلای 5 حضور داشتند خاطراتی را از آن عملیات بیان داشتند و در پایان این مراسم دبیرخانه دائمی کنگره شهدای روحانی افتتاح و یاد بود ۲۶ شهید روحانی کربلا ۵ رونمایی شد.

ارسال نظرات