یادداشت/ محمد استوار میمندی
مدرس حوزه علمیه قم در نامهای خطاب به رییس جمهور نوشته است: نمیدانم کدامین واژه ها نزد شما مقدس است، اما دست از اعتقادات مردم ما بردارید و آن را به ورطه تحریف و انحراف نکشانید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، متن کامل نامه انتقادی «محمد استوار میمندی» خطاب به رییس جمهور به شرح ذیل میباشد:
جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران!
چند روز پیش قطعه فیلمی از سخنرانی شما در جلسه با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی دیدم که ابتدا باور نکردم، دو باره وسه باره آن را مشاهده کردم به این امید که شاید مثل خیلی وقتها مطلبی دو پهلو گفته اید که من متوجه آن نشده ام، اما هر بار که این سخنرانی را دیدم بهت و حیرتم بیشتر شد.
آخر چه شده که دومین مقام رسمی کشوری که مذهب رسمی آن تشیع است و خود را مفتخر به پیروی از مکتب اهل بیت پیامبر خدا میداند اینگونه نسبت به امام دوازدهم سخن میگوید؟ مخصوصا که این شخص خود از تبار روحانیت است که پیوسته در طول تاریخ عنوان سربازی امام دوازدهم را با خود حمل میکرده است.
جناب آقای روحانی آیا به راستی معصوم را قابل نقد میدانید؟
اگر جوابتان مثبت است ناخواسته به تناقضی افتاده اید که برون رفت از آن به این سادگی نیست، چرا که اگر عصمت کبری را برای امامان شیعه بپذیرید جواز نقد او مستلزم انکار عصمت اوست، در حالیکه عصمت امام علیه السلام به معنای مصون بودن او از هرگونه خطا و اشتباهی است و حتی سهو و نسیان هم به وجود مقدس معصوم راه پیدا نمیکند و این از اولیات اعتقادات هر شیعهای است، و اگر در عصمت آنها تردید دارید که معنای آن انکار ضرورت مذهب تشیع است.
از طرفی دیگر استناد شما در جواز نقد معصوم به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود که گفتید: «پیامبر هم اجازه نقد به دیگران را میداد!» مایه تعجب بیشتر شد چرا که نگفتید کجای تاریخ و سیره، پیامبر اکرم چنین اجازهای به مسلمانان داده است؟
آیا فعل عدهای از صحابه که به نفاق و اذیت کردن پیامبر شهره هستند را حجت دانستید که به آن استناد کردید؟ مگر آیات ۳ و ۴ سوره نجم را نخوانده اید؟ که میفرماید: «و ما ینطق عن الهوی، ان هو الا وحی یوحی» یعنی هر سخنی که پیامبر میگوید از جانب خداست، مگر تاریخ را نخوانده اید که سست ایمانها گاهی به پیامبر چنین خطابی میکردند که «آیا این سخن از جانب خداست یا از جانب خودت؟!»، مگر شأن نزول آیات ابتدایی سوره معارج را نخوانده اید که یکی از منافقین وقتی ماجرای غدیر و انتصاب امیر المؤمنین علیه السلام به خلافت پیامبر را شنید همین سوال را پرسید و وقتی پیامبر فرمود::خلافت علی به دستور خداست او نتوانست تاب بیاورد و به پیامبر عرضه داشت اگر واقعا این دستور خداست سنگی از آسمان بیاید و مرا از بین ببرد و از قضا همین اتفاق افتاد.
جناب آقای روحانی نمیدانم کدامین واژه نزد شما مقدس است؟! اما به مقدساتتان قسم دست از اعتقادات مردم ما بردارید و آن را به ورطه تحریف و انحراف نکشانید.
یک روز درس کربلا را مذاکره میدانید، دگر روز امام رضا را امام صلح و مذاکره مینامید، روز دیگر سرچشمه مشروعیت امام علی علیه السلام را اقبال مردمی معرفی میکنید و امروز معصوم را قابل نقد میدانید!
اکنون میفهمم تقاضای عدهای از دلسوزان کشور در انتخابات خبرگان گذشته که خواستار امتحان اجتهاد از شما بودند خواسته به حقی بود چرا که در طول این سالها سخنانی از شما شنیده ایم که به واقع با آموزههای قرآن و عترت هیچ تناسبی ندارد و این گویای فراموشی بخشهای مهمی از علوم اسلامی از ذهن حضرتعالی است و البته این نگاه خوشبینانه است، اما نگاه بدبینانهای هم وجود دارد که فعلا از بیان آن میگذرم.
سخن پایانی اینکه جناب آقای روحانی اشتباهات فراوان سیاسی و اقتصادی شما و عقب انداختن کشور از عرصه پیشرفتهای داخلی و بین المللی به کنار...، اما این را بدانید که «الحسن منک احسن والقبیح منک اقبح» و مادامیکه مفتخر به خادمی جمهوری اسلامی و در این کسوت مقدس هستید وظیفه سنگین تری نسبت به حفظ اعتقادات مردم و دفاع از کیان تشیع بر عهده دارید، مباد که پرونده خود را در پیشگاه امام دوازدهم ارواحنا فداه بیش از این سنگین نمائید؛ و العاقبة للمتقین
محمد استوار میمندی
مدرس حوزه علمیه قم
جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران!
چند روز پیش قطعه فیلمی از سخنرانی شما در جلسه با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی دیدم که ابتدا باور نکردم، دو باره وسه باره آن را مشاهده کردم به این امید که شاید مثل خیلی وقتها مطلبی دو پهلو گفته اید که من متوجه آن نشده ام، اما هر بار که این سخنرانی را دیدم بهت و حیرتم بیشتر شد.
آخر چه شده که دومین مقام رسمی کشوری که مذهب رسمی آن تشیع است و خود را مفتخر به پیروی از مکتب اهل بیت پیامبر خدا میداند اینگونه نسبت به امام دوازدهم سخن میگوید؟ مخصوصا که این شخص خود از تبار روحانیت است که پیوسته در طول تاریخ عنوان سربازی امام دوازدهم را با خود حمل میکرده است.
جناب آقای روحانی آیا به راستی معصوم را قابل نقد میدانید؟
اگر جوابتان مثبت است ناخواسته به تناقضی افتاده اید که برون رفت از آن به این سادگی نیست، چرا که اگر عصمت کبری را برای امامان شیعه بپذیرید جواز نقد او مستلزم انکار عصمت اوست، در حالیکه عصمت امام علیه السلام به معنای مصون بودن او از هرگونه خطا و اشتباهی است و حتی سهو و نسیان هم به وجود مقدس معصوم راه پیدا نمیکند و این از اولیات اعتقادات هر شیعهای است، و اگر در عصمت آنها تردید دارید که معنای آن انکار ضرورت مذهب تشیع است.
از طرفی دیگر استناد شما در جواز نقد معصوم به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود که گفتید: «پیامبر هم اجازه نقد به دیگران را میداد!» مایه تعجب بیشتر شد چرا که نگفتید کجای تاریخ و سیره، پیامبر اکرم چنین اجازهای به مسلمانان داده است؟
آیا فعل عدهای از صحابه که به نفاق و اذیت کردن پیامبر شهره هستند را حجت دانستید که به آن استناد کردید؟ مگر آیات ۳ و ۴ سوره نجم را نخوانده اید؟ که میفرماید: «و ما ینطق عن الهوی، ان هو الا وحی یوحی» یعنی هر سخنی که پیامبر میگوید از جانب خداست، مگر تاریخ را نخوانده اید که سست ایمانها گاهی به پیامبر چنین خطابی میکردند که «آیا این سخن از جانب خداست یا از جانب خودت؟!»، مگر شأن نزول آیات ابتدایی سوره معارج را نخوانده اید که یکی از منافقین وقتی ماجرای غدیر و انتصاب امیر المؤمنین علیه السلام به خلافت پیامبر را شنید همین سوال را پرسید و وقتی پیامبر فرمود::خلافت علی به دستور خداست او نتوانست تاب بیاورد و به پیامبر عرضه داشت اگر واقعا این دستور خداست سنگی از آسمان بیاید و مرا از بین ببرد و از قضا همین اتفاق افتاد.
جناب آقای روحانی نمیدانم کدامین واژه نزد شما مقدس است؟! اما به مقدساتتان قسم دست از اعتقادات مردم ما بردارید و آن را به ورطه تحریف و انحراف نکشانید.
یک روز درس کربلا را مذاکره میدانید، دگر روز امام رضا را امام صلح و مذاکره مینامید، روز دیگر سرچشمه مشروعیت امام علی علیه السلام را اقبال مردمی معرفی میکنید و امروز معصوم را قابل نقد میدانید!
اکنون میفهمم تقاضای عدهای از دلسوزان کشور در انتخابات خبرگان گذشته که خواستار امتحان اجتهاد از شما بودند خواسته به حقی بود چرا که در طول این سالها سخنانی از شما شنیده ایم که به واقع با آموزههای قرآن و عترت هیچ تناسبی ندارد و این گویای فراموشی بخشهای مهمی از علوم اسلامی از ذهن حضرتعالی است و البته این نگاه خوشبینانه است، اما نگاه بدبینانهای هم وجود دارد که فعلا از بیان آن میگذرم.
سخن پایانی اینکه جناب آقای روحانی اشتباهات فراوان سیاسی و اقتصادی شما و عقب انداختن کشور از عرصه پیشرفتهای داخلی و بین المللی به کنار...، اما این را بدانید که «الحسن منک احسن والقبیح منک اقبح» و مادامیکه مفتخر به خادمی جمهوری اسلامی و در این کسوت مقدس هستید وظیفه سنگین تری نسبت به حفظ اعتقادات مردم و دفاع از کیان تشیع بر عهده دارید، مباد که پرونده خود را در پیشگاه امام دوازدهم ارواحنا فداه بیش از این سنگین نمائید؛ و العاقبة للمتقین
محمد استوار میمندی
مدرس حوزه علمیه قم
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار