خبرهای داغ:
فرماندار برخوار:

براساس مقررات بین الملل و با اخلاق اسلامی با مهاجران خارجی برخورد می کنیم

فرماندار برخوار گفت:سیاست های کلی حضور اتباع خارجی منطبق باقوانین حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی است وبرای هرگونه برخورد در این زمینه قوانین بین الملل،مقررات دیپلماسی،قوانین داخلی و اخلاق اسلامی در نظر گرفته میشود.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۹۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، اسفندیار تاجمیری در گفت و گویی اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۷۵۲ نفر از اتباع خارجی که مجوز اقامت نداشتند در برخوار دستگیر و طرد شدند.

وی با بیان اینکه اتباع بیگانه با مجوز درتمام کشور اجازه حضور و کار دارند، تصریح کرد:با توجه به بررسی های انجام شده هشت هزار نفر تبعه خارجی به شکل مجاز و هفت هزار نفر اتباع نفر غیر مجاز در شهرستان برخوار سکونت و فعالیت دارند.
فرماندار شهرستان برخوار اظهار کرد:از مجموع ۶۰ رشته شغلی مجاز برای اتباع بیگانه تنها پنج رشته شغلی برای اتباع خارجی در شهرستان برخوار مجاز شناخته شده و به دنبال آن هستیم که یکی از پنج شغل مجاز نیز حذف شود.
وی تصریح کرد:بیش از ۱۵ هزار نفر از اتباع بیگانه در شهرستان برخوار سکونت و فعالیت دارند.
استان اصفهان از نظر تعداد اتباع خارجی، سومین استان کشور بعد از استان تهران و خراسان رضوی است و پذیرای حدود ۱۷۰ هزار تبعه خارجی مقیم دارای مدارک قانونی از کشور افغانستان و عراق است.
حدود ۲۵ درصد اتباع خارجی ساکن در استان اصفهان که سن آنها بین ۱۸ تا ۶۰ سال است دارای کارت اشتغال هستند.
بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی ساکن در استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز دولتی بهره مند شوند.
همچنین ۵۲ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان تحصیل می کنند./ایرنا

ارسال نظرات