مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان:

ساحل‌نشینان قاچاقچی نیستند/خریدوفروش کالای ملوانی در سطح هرمزگان آزاد است

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان گفت: خریدوفروش و توزیع کالای ملوانی در سطح استان آزاد است و کالایی که مازاد بر سهمیه ملوانی باشد به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۴۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛عزیز اله کناری در جلسه توجیهی و بررسی آخرین وضعیت اجرای آیین‌نامه کالاهای ملوانی شرق هرمزگان، که صبح امروز یکشنبه ۲۴ دی در سالن اجتماعات فرمانداری میناب، برگزار شد، گفت: استان هرمزگان علی‌رغم داشتن چندین گمرک و بنادر متعدد، وضعیت تجارت دریایی آن مناسب نیست.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان طول سواحل استان را ۲ هزار و ۲۴۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول سواحل هرمزگان ۳ برابر طول سواحل شمال کشور است.

وی، گمرک تیاب را جزء قدیمی‌ترین گمرکات استان دانست و گفت: باید وضعیت بنادر کوچکی مانند تیاب و کوهستک رونق پیدا کنند.

کناری به آیین‌نامه ملوانی نیز اشاره کرد و افزود: دیدگاه استانداری و دستگاه‌های مرتبط با تجارت دریا تا جایی که ممکن است نگاه پیشگیرانه است نه مقابله.

این مقام مسئول تعداد گمرکات استان را ۲۵ گمرک دانست و تصریح کرد: گمرکات شرق هرمزگان باید بتوانند اجرای این آیین‌نامه را به‌صورت پایلوت در سطح استان دنبال کنند تا شاهد اجرای این آیین‌نامه در سطح ملی باشیم.

وی تأکید کرد: ساحل‌نشینان به‌هیچ‌عنوان قاچاقچی نیستند و الان که راه صادرات و واردات بازشده باید در چهارچوب قوانین این امور صورت گیرد.

کناری با اشاره به جزئیات آیین‌نامه ملوانی، افزود: هر ملوان در طول سال می‌تواند ۶ بار به میزان هر نوبت ۱۰۰ میلیون ریال به‌عنوان ته لنجی واردات داشته باشد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: خریدوفروش و توزیع کالای ملوانی در سطح استان آزاد است و کالایی که مازاد بر سهمیه ملوانی باشد به‌صورت تجاری محسوب می‌شود.

یکی از ملوانان در این جلسه نسبت به اعتراض میزان ته لنجی در هرمزگان، گفت: میزان ته لنجی در هرمزگان نسبت به سایر مرزهای کشور بسیار ناچیز است.

وی افزود: یک ملوان طبق اعلام مسئولان فقط سالی ۶ نوبت می‌تواند واردات داشته باشد و خودتان قضاوت کنید ۱۰ میلیون ته لنجی چقدر می‌تواند سود داشته باشد که هزینه دوماهه یک خانواده را فراهم کند.

ارسال نظرات