خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین:

متمکنین بیش از فقرا به زکات نیاز دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دوره آموزشی مسئولان زکات و مشارکت های مردمی ادارت کمیته امداد استان قزوین به تشریح شاخص های اقتصاد اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۵۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این نشست با تقدیر از تلاش های کمیته امداد امام (ره) برای ترویج فرهنگ زکات بیان کرد: اقتصاد اسلامی شاخصه هایی دارد که اگر بدان توجه نکنیم دچار خسران می شویم.
وی ادامه داد: اگر گوش برخی در جامعه در دریافت کلام الهی ضعیف است، علت را باید در آلودگی های اقتصاد جامعه به ربا دنبال کرد.
رئیس شورای زکات استان افزود: در جامعه برخی در اقتصاد ربوی آلودگی مستقیم دارند و برخی از اثرات ناشی گردش پول و مبادلات جامعه دچار آلودگی هایی شده اند که این آلودگی اثر منفی خود را در جامعه خواهد گذاشت.
وی تأکید کرد: یکی از شاخصه های اقتصاد اسلامی زکات است و البته زکات دهنده بیش از زکات گیرنده به زکات نیاز دارد.
آیت الله عابدینی توضیح داد: در واقع افراد متمکن و ثروتمند بیش از فقرا به زکات نیازدارند چراکه زکات، انفاق و صدقه اگرچه برای رفع مشکل اقتصادی نیازمندان است ولی متمکنین جامعه با پرداخت این وجوهات به برکت در دنیا و آخرت دست می یابند.
وی عنوان کرد: اقتصاد ربوی جز نابودی سرانجامی ندارد و این مهم در ایات 274 تا 279 تبیین شده است از این رو کسی که در رباست باید در هر مرحله ای قرار دارد آن را رها کند و بداند که در انفاق و احسان معامله با خداست و در ربا جنگ با خداست.
امام جمعه قزوین ادامه داد: وعده الهی بر این است که هر کس احسان کند خداوند سبحان نیز 10 برابر آن را می دهد و قطع یقین هر کس به وعده الهی ایمان داشته باشد از اجر دنیوی و معنوی بهره مند خواهد شد.
وی گفت: اگر امروز در برخی جوامع انزوا، گوشه گیری، ناامیدی، افسردگی و ... به بلای خانمانسوزی تبدیل شده علت آن دوری از ذکر الهی است چراکه براساس نصر صریح قرآن؛ دلها با یاد خدا آرام می گیرد.
آیت الله عابدینی بیان کرد: باید خداوند سبحان را در زندگی خویش باور کنیم و با ایمان به این باور در زندگی عمل کنیم، عدم توجه یا رویگردانی از ذکر الهی خسران زیادی را به دنبال دارد که نمونه های روشن آن را در صدر اسلام شاهد بودیم که چگونه برخی علیرغم شنیدن تلاوت آیات قرآن توسط نیب مکرم اسلام (ص) با بی احترامی روی خود را برگردانده و حتی مسخره می کردند.
وی یادآورشد: اگر جامعه ایمانی شود و افتصاد اسلامی باشد دیگر با ربا میانه ای ندارد چراکه این رباست که برکت را از صنعت، دانشگاه، کشاورزی و اقتصاد جامعه می گیرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار