اردوهای جهادی از ابتکارات بسیار اثرگذار بسیج در حوزه خدمت‌رسانی خالصانه و بی‌منت به محرومان و مستضعفان است.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۵۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج سازندگی نهادی است که نطفه آن درانقلاب بسته شد، در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید.

امروز این نهاد انقلابی بیش از هر سازمان دیگری نقش موثر خود را در عمران و آبادانی کشور نشان داده است.

بسیج در عرصه های ترویج فرهنگ کار و تلاش با بهره گیری از روحیه و منش بسیجی در میدان های کار و تلاش، کمک به محرومیت زدایی و عمران و آبادانی روستاها و بکارگیری مردم در سازندگی کشور، بهره برداری از توان متخصصین بسیجی در امور فنی،‌ سازندگی،‌ محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی نشان داده است.

همچنین افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان، ایجاد فضای مناسب برای یادگیری و انجام فعالیت های گروهی و تقویت روحیه مسوولیت پذیری، انجام فعالیت هایی که موجب عمق بخشی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی می شود، بهره گیری از ظرفیت های بومی و محلی و مغفول مانده در اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، کمک به امداد رسانی در حوادث و سوانح غیر مترقبه از جمله اقدامات دیگر بسیج در این راه پرخیر و برکت می باشد.

و نیز اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با ایجاد کارگاه های کوچک و زودبازده به منظور افزایش تولید و ایجاد امنیت غذایی و ایجاد فعالیت های صنایع تبدیلی و نیز کمک به ایجاد اشتغال در جامعه نقش بی بدیل خود را ایفا کرده است.

در کنار ماموریت فرهنگی و آموزشی بسیج، در شهرستان سیروان، ماموریت های بسیاری در عرصه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی به بسیجیان این نهاد محول شده است. و امروز بسیجیان در روستاهای دور افتاده آب به مردم روستا می رسانند، در روستایی کشاورزان را یاری می کنند، در روستایی زخم های جسمی و روحی مردم را مرهم می کنند و در نقطه ای مدرسه می سازند و علم های علم و دانش را بالا می برند و در نقطه ای مانند کلی کلی در سیروان، بسیجیان راه دسترسی مردم روستا را هموار می کنند.

روستای کلی کلی از روستاهای بخش کارزان شهرستان سیروان است که حدود 30کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارند.

راه دسترسی این روستا برای باغداران، کشاورزان و اهالی، نامناسب بوده که مشکلاتی برای اهالی پیش آورده و تررد کشاورزان به مزارع را سخت کرده بود.

در همین راستا باز هم  بسیجیان این پایگاه، پیشگام شده و برای اینکه خدمتی برای دسترسی آسان مردم این روستا فراهم کند، راه و جاده دسترسی این روستاها را تسطیح، هموار و برای عبور و مرور آسان کرده اند.

سازندگی یکی از عرصه های فعالیت جوانان این روستاست و بسیجیان در این پایگاه مقاومت همواره سعی می کنند تا وضعیت روستا را از بعد فرهنگی و تربیتی ارتقا دهند، حضور ملموس و پررنگ بسیجیان فعال در تمامی امور مهم روستا به گونه ای است که مردم اعتماد زیادی به آن ها داشته و همواره در کنار آنان بوده و در برنامه های گوناگون آنان شرکت می نمایند.

فعالیت های این گروه جهادی بدون دریغ، با عزم راسخ و همت جهادی، در راستای پیاده سازی و تحقق منویات مقام معظم رهبری، بصورت آتش به اختیار به فعالیت های سازندگی و آبادانی می پردازند.

سالیان سال است که بسیجیان بسیج سازندگی سیروان در راستای کمک به محرومان و مستضعفین به مناطق محروم و روستاهای دوردست رفته، لباس کار بر تن می کنند، آستین ها را بالا می زنند و یا علی گویان در این مناطق، کمکی برای محرومان می شوند و گره از کار مردم باز می کنند.

 آتش به اختیار به سبک جهادگران سیروانی/ جاده هایی که به دست بسیجیان هموار می شود + تصاویر

آتش به اختیار به سبک جهادگران سیروانی/ جاده هایی که به دست بسیجیان هموار می شود + تصاویر

آتش به اختیار به سبک جهادگران سیروانی/ جاده هایی که به دست بسیجیان هموار می شود + تصاویر

آتش به اختیار به سبک جهادگران سیروانی/ جاده هایی که به دست بسیجیان هموار می شود + تصاویر

ارسال نظرات
آخرین اخبار