رئیس اداره امنیتی دادگستری تاکید کرد

ضرورت مشارکت مردم در رفع آسیب های مربوط به حاشیه نشینی

رئیس اداره امنیتی دادگستری در مجمع استانی قشر بسیج بر ضرورت مشارکت مردم در رفع آسیبهای حاشیه نشینی در شهرها تاکید کرد
کد خبر: ۸۹۷۵۱۹۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

غلامرضا باغ شیرین درگفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان،ظهار داشت:پدیده حاشیه نشینی زائیده اسکان غیر رسمی و بدون مجوز است و تقریباهمه جوامع در نقاط مختلف دنیا با آسیب‌های آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این معضل به عنوان یک پدیده اجتماعی ابعاد مختلفی دارد، افزود: مهاجرت یکی از دلایل ایجاد حاشیه نشینی است که در آن افراد از روستا به شهر و یا از شهر‌های کوچک به کلان شهر‌ها مهاجرت می‌کنندودر محلاتی به نام حاشیه شهر  ساکن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اتباع خارجه و مهاجرین غیر مجاز از جمله ساکنان حاشیه شهر‌ها هستند، تصریح کرد: متاسفانه حضور اتباع خارجه بر آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مناطق می‌افزاید.

مسئول اداره امنیتی دادگستری استان گفت:اجرای برنامه‌های محیط محور، توسعه و بهسازی زیرساخت‌ها و بهبود سیما و منظر شهری، ایجاد کمربند سبز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای کاهش آسیب‌ها در این بخش است.

باغ شیرین افزود: استفاده از تریبون‌ها برای آگاه سازی مردم نسبت به آسیبها، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی میتواند درکاهش معضلات حاشیه نشینی موثرباشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار