گزارشی از مشکلات صیادان هرمزگانی؛

قایق های ساحل نشینان بندرعباس پارکینگ ندارند

خانه صیادان بندری با کمترین فاصله از دریا و در نوار ساحلی بنا شده و قایق های صیادی ساحل نشینان به دلیل نبود پارکینگ گوشه خیابان و یا کنار منازل پارک می شوند.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛محله باستانی سورو، همچون دهکده ای کوچک است که با فرهنگ غنی و زیبای خود در غرب بندرعباس جای گرفته است. تاریخ سورو سرشار از اتفاقات تلخ و شیرین است و برای اثبات تاریخ کهن سورو می توان به کشف سکه های مختلف دوره های ساسانی، صفویه و قاجاریه اشاره کرد.

به ساحل سورو که قدم بگذارید خواهید دید که سورو محل پیوند جدا نشدنی زندگی ساحل نشینان با دریای نیلگون خلیج فارس است. دریا در تمام زندگی مردم این محله نمایان شده و تکاپوی صیادان ساحل نشین که با زحمتی شیرین در زیر آفتاب جنوب تورهایشان را برای کسب روزی حلال از دریا آماده می کنند، شاهدی راستین برای این ادعا است.

خانه صیادان با کمترین فاصله از دریا و در نوار ساحلی بنا شده و محوطه رو به روی منازلشان نیز به پارکینگ هایی نا مطمئن برای قایق هایشان تبدیل شده است. دلهره ازدست دادن ابزار کسب روزی و امرار معاش خواب شب را بر این صیادان حرام کرده  و تنها مکان امن نگه داری قایق ها، پارکینگی با دیوار های کوتاه و بدون در است که ظرفیت محدودی دارد و گنجایش تمام قایق ها را ندارد.

حسن تبریزی، یکی از صیادان محله سورو در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: این پارکینگ با هزینه صیادان ساخته شده اما بسیاری از قایق ها نمی توانند وارد آن شوند زیرا محلی که برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شده است بسیار کوچک است.

این صیاد با اشاره به قایق های پارک شده در رو به روی منازل و مساجد، تصریح کرد: صیادان از ناچاری هر محیطی که ایمن به نظر برسد را برای پارک قایق ها انتخاب می کنند که این موضوع چهره زشت و آشفته ای را به سورو هدیه کرده است.

تبریزی با تاکید بر اینکه سرقت های بسیاری از قایق ها رخ می دهد، بیان کرد: موتورهای قایق قیمتی حدود ۲۴ میلیون دارند و تا کنون تعداد زیادی موتور قایق در سورو به سرقت رفته و بعد از آن مجبور به استخدام نگهبان برای پارکینگ های بدون در و دیوار شده ایم.

وی با بیان اینکه پارکینگ ها باید در نزدیک دریا باشند، گفت: در نزدیکی پارکینگ فعلی محیط باز مناسبی وجود دارد که تبدیل به محل رها کردن قایق های قدیمی و خوابگاه سگ های ولگرد شده اما شهرداری اجازه ساخت پارکینگ جدید را در این محل به ما نمی دهد.

منبع:هرمز

ارسال نظرات
آخرین اخبار