فرمانده سپاه سلمان گفت: کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در بهمن ماه سال جاری در شهر ستان زاهدان برگزار می شود
کد خبر: ۸۹۷۵۲۳۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

سردارسرتیپ دوم پاسدار  حسین معروفی در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان اظهار داشت: کنگره ملی شهدا هر ده سال در یک استان برگزار می‌شود و امسال این ماموریت بر عهده استان سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی است.

وی افزود: شهدایی که در این استان آرمیدند و یا خانواد‌های معظم شان ساکن این استان  هستند ۲ هزار و ۵۵ شهید هستند که سه شهید هم اخیرا به شهدای انتظامی اضافه شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۲ هزار و ۵۸ شهید، سهم شهدای ارتش ۴۹۴؛ شهدای انتظامی ۴۶۳ نفر؛ شهدای مردمی ۳۱۲؛ شهدای پاسدار و بسیج ۸۷۶ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد 2 هزارو 58 شهید استان ، تعداد ۹۳۴  شهید در دوران دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص قرار  داده اند.
وی با تاکید بر این مطلب که استان سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس هیچ تهدید نشده  و  هواپیما و موشک دشمن به این منطقه صابت نکرده است، بیان کرد:  مردم این استان حضوری حماسی در دفاع مقدس داشتند و شهدای گرانقدری در عرصه های مختلف را تقدیم انقلاب نموده  که نشانگر عمق ایمان مردم به انقلاب اسلامی، ملیت و ارزشهایشان است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲ هزار و یک نفر شهید مرد و ۱۴ شهید زن هستند اضافه کرد: از آنجا که شهدای ما هم جزو اهل تسنن و هم اهل تشییع هستند شعارمان برای شروع کنگره شعار تقریب است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ، معرفی شهدای شاخص استان به نسل های چهارم و پنچم انقلاب و الگو پذیری از شهداء و عمل به وصیئت نامه شهداء و ادامه دادن راه و اهدافشان می باشد .

دبیرکل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان از برگزاری ۳۸ یادواره شهید منطقه‌ای در شهرستانهای استان خبر داد و  گفت:  چهار اجلاسیه شهدای روحانی و طلاب؛ اجلاسیه شهدای زن؛ اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبگان؛ اجلاسیه پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و در پایان، اجلاسیه بزرگ شهدای سیستان و بلوچستان از اجلاسیه های مهم و محوری  این کنگره می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که  ۳۴ شهیداز قشر  روحانی و طلبه در راستای دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی در نبرد حق علیه باطل جان خود را فدا کرده اند ،تصریح کرد: اولین اجلاسیه با عنوان اجلاسیه طلاب و روحانیون در چهارشنیه ۲۷ دیماه، اجرا خواهد شد 
 
وی در ادامه از برگزاری اجلاسیه های  شهدای زن در سوم بهمن ماه؛ اجلاسیه نخبگان و فرهنگیان ۱۱ بهمن ماه و اجلاسیه پیشکسوتان ۲۳ بهمن ماه برگزار خبر داد  و بیان کرد: برگزاری دعای   ندبه به صورت سراسر‌ی ، تجلیل از جانبازان بالای ۷۰ درصد از دیگر برنامه های اجرایی کنگره ملی شهدای استان می باشد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از جانمایی تمثال مبارک ۹۴ شهید شاخص استان خبر داد و اظهار داشت:   ۶۰ کتاب با عنوان  با عنوان دفاع مقدس و دو جلد  اطلس دایره المعارف به چاپ خواهد رسید.
 
 
سردار معروفی  افزود:  تولید فیلم شهید میرحسینی؛ مستند و نماهنگ؛ مسابقات ورزشی و کتابخوانی؛ شب شعر و خاطره؛ تولید انیمیشن؛ ماهانه و سایت کنگره؛ تولید سرود به زبان فارسی بلوچی و سیستانی؛ تندیس کنگره؛ تحت ایتام به نیابت از شهدا؛ گردهمایی پیشکسوتان؛ روایت گری در مدارس و دانشگاه‌ها از  جمله  برنامه‌های این کنگره می باشد.

وی  از برگزاری اجلاسیه نهایی و کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در ۲۴ بهمن ماه با حضور ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر خبر داد و تصریح کرد:  ۴۰۰ میهمان خارج از استان و سخنرانان کشوری و برجسته در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی برگزاری کنگره ملی شهدا را بزرگترین کار بعد سفر مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: کنگره ملی شهدا دارای ساختار است و برگزاری اجلاسیه نهایی پایان کار نیست بلکه این کار ادامه خواهد داشت و باید کنگره هر ساله به سمت تولیدات پیش برود.
ارسال نظرات