مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

دریافت مدرک درجه یک و دو هنری توسط هنرمندان شاخص استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت : چهار نفر از هنرمندان شاخص و اساتید استان موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری شده اند
کد خبر: ۸۹۷۵۲۷۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی، با رویکرد اشتغال زایی و توسعه محور، در شرایط اقتصادی فعلی کشور بسیار حائز اهمیت است چراکه با کمترین میزان سرمایه گذاری می توان بیشترین بهره وری را به وسیله آن ایجاد کرد. در این زمینه استان مرکزی با توجه به ذوق و سلیقه هنرمندانش توانسته در سال های اخیر افتخارات بی نظیری کسب کند.

وی افزود :  استان مرکزی با توجه به صنایع دستی بومی منطقه و وجود هنرمندان شاخص دراین عرصه سهم بسزایی در اشتغال آفرینی داشته است تا آنجا که حدود 8هزار هنرمند در سطح استان مشغول به فعالیت در این زمینه هستند و بیش از نیمی از این هنرمندان را بانوان تشکیل می دهند.

حسینی ادامه داد: با توجه به مزیت‌های نسبی صنایع ‌دستی در ایجاد اشتغال می ‌توان به عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا، عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت، دسترسی آسان به مواد اولیه ارزان و عدم آلایندگی زیست محیطی اشاره کرد که نقش این دست سازه ها را در ایجاد اشتغال و ارز آوری شاخص می‌کند.»

وی تصریح کرد : پس از پایان بررسی‌ها، پرونده‌ی برخی از هنرمندان به دبیرخانه‌ی شورای ارزشیابی هنرمندان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شده و شورا نیز پس از بررسی این پرونده‌ها، هفت نفر از هنرمندان صنایع دستی رادر7 رشته شایسته دریافت گواهینامه درجه یک و دو هنری دانسته است. اکنون نیز با برنامه ریزی برای گسترش کیفی این هنرها و تشویق هنرمندان به رعایت نهایت ظرافت و زیبایی در آثارشان، به دنبال کسب عناوین جدیدی در این خصوص هستیم .

حسینی اظهار داشت : استاد عزت الله ابراهیمی در زمینه طراحی سنتی ونقشه فرش ، محمدمهدی باباخانی در هنر قلمزنی ، احمد منصور احمدی برای منبت چوب و محمد خورشیدی در خصوص هنر مشبک فلز چهار نفر از هنرمندان شاخص و اساتید استان که موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری شده اند

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان گفت: در ادامه این روند استادان محمدآستانه در رشته طراحی سنتی،نقشه فرش، کریم حیدری در رشته پیکره تراشی چوب و علی غفاری در خصوص هنر تراش های سنگ دارای مدرک درجه دو هنری هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار