خبرهای داغ:
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور 10.6 درصد است، گفت: می‌توان سهم تلفات کشور را به 7 درصد در سال‌های آینده رساند.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۱۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

10.6 درصد میزان تلفات شبکه توزیع برق کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا حقی‌فام امروز در آیین تکریم و معارفه  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تبیین رسالت و راهبردهای اساسی صنعت برق اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای اساسی صنعت برق افزایش قابلیت اطمینان و کاهش میزان خاموشی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از نظر قابلیت اطمینان و میزان خاموشی به ازای هر مشترک 2.54 دقیقه خاموشی داشتیم، گفت: در طول سال گذشته  950 دقیقه به ازای هر مشترک خاموشی داشتیم که این میزان از نظر  استاندارد قابل قبول است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به مشکلات موجود در صنعت برق در سال گذشته از وجود ریزگردهای خوزستان و ریزش برف در شمال کشور به عنوان دو مشکل بزرگ یاد کرد و بیان داشت: امسال با فعالیت‌های صنعت برق پایداری شبکه بسیار بهتر از سال گذشته بوده و تاکنون مشکلی در حوزه برق خوزستان و شمال کشور نداشتیم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که در طول سال میزان خاموشی به ازای هر مشترک را 200 دقیقه کاهش دهیم تا میزان خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال به 700 دقیقه برسد که با استانداردهای جهانی در حال مطابقت است و نشان می دهد  که صنعت برق در حال پایدار کردن شبکه خود است.

حقی‌فام مقاوم سازی شبکه را یکی دیگر از راهبردهای و فعالیت‌های مهم صنعت برق برشمرد و بیان داشت: متاسفانه کشور ما در معرض پدیده‌های طبیعی قرار دارد و اکنون کارهایی در راستای مقاوم‌سازی در حال انجام است که از استان‌های تهران و شمال آغاز شده است.

* تشکیل کمیته مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع در کشور

وی با تاکید بر ضرورت مقاوم‌سازی شبکه توزیع  برق در مقابل پدیده‌های طبیعی از قبیل سیل، زلزله و... تصریح کرد: کشور ما همواره در معرض خطرات احتمالی سیل، زلزله، ریزگرد و... قرار دارد،  بنابراین مقاوم‌سازی شبکه توزیع در مقابل این خطرات ضروری است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به تشکیل کمیته مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع در کشور عنوان کرد: لازم است بررسی‌ها در احتمال بروز آسیب در  شبکه توزیع همدان صورت گیرد  و اعتبارات کافی تخصیص یابد چراکه وظیفه داریم آنها را تامین اعتبار کرده تا بتوانیم به شبکه مقاوم تبدیل و از مشکلات  احتمالی  پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور 10.6 درصد است، گفت: با توجه به سیاست کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و تامین اعتبارات در حوزه برق می‌توان سهم تلفات کشور را به 7 درصد در سال‌های آینده رساند.

در بخش تلفات به ازای یک درصد کاهش تلفات 250 میلیارد تومان از اتلاف منابع ملی جلوگیری کرده‌ایم و این میزان بدون در نظر گرفتن سوخت است که با لحاظ آن به دو برابر می‌رسد.

حقی‌فام از مدیریت مصرف به عنوان یکی دیگر از اهداف و رسالت شرکت توزیع نیروی برق نام برد  و بیان داشت: شدت مصرف انرژی ما در کشور 3 برابر متوسط دنیا است که زیبنده ما نیست و باید تلاش کرد تا شدت انرژی را کاهش داد.

*کاهش 4 هزار و 60 مگاوات پیک بار برق کشور

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل پیک بار توانسته‌ایم 4 هزار و 60 مگاوات کاهش پیک را توسط صنعت توزیع داشته باشیم، گفت: علاوه بر این 10 هزار میلیارد تومان موفقیت در بخش نیروگاهی نیز  داریم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه با تاکید بر ضرورت  وصول مطالبات برق عنوان کرد: با وجود اینکه وظیفه ذاتی ما خدمت‌رسانی به دیگر صنایع است اما بر وصول مطالبات تاکید داریم چراکه  اگر حجم سرمایه‌گذاری‌های این بخش کاهش یابد تامین منابع در کوتاه مدت نمی‌تواند جبران سرمایه‌گذاری باشد.

وی اضافه کرد: در وصول مطالبات با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند حمایت و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

حقی‌فام با بیان اینکه در بحث هدفمندسازی شبکه برنامه‌ریزی وسیعی  کرده‌ایم، افزود: امیداریم کنتور هوشمند را در مشترکین پر مصرف گسترش دهیم تا شاهد کاهش مصرف باشیم.

* وجود نیروی انسانی مناسب زیربنای تمام توسعه‌ها

وی افزایش ایمنی مردم را به عنوان خطر قرمز شرکت توزیع نیروی مصرف برق عنوان کرد و بیان داشت: باید استانداردها را در حوزه ایمنی شرکت های توزیع افزایش دهیم تا مشکلی برای کارکنان به وجود نیاید.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه صنعت برق یک صنعت خودگردان است، یادآور شد: این صنعت تامین کننده منابع مالی برای بخش‌های دیگر کشور به شمار می‌رود و نیازمند پایداری اقتصادی است.

وی با اشاره به راهبرد جدید وزیر نیرو و تاکید ایشان بر خصوصی‌سازی‌ شرکت‌های توزیع  برق عنوان کرد: در این صورت میزان هزینه‌ها کنترل و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

حقی‌فام با بیان اینکه زیربنای تمام توسعه‌ها وجود نیروی انسانی مناسب است، خاطرنشان کرد: وجود نیروی با انگیزه و متعهد به کار در رسیدن به اهداف توانیر بسیار موثر است و باید همگرایی را تقویت و خود را به عنوان چرخ دنده‌های سیستم تصور کنیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و تلاش‌های حاجی رضا تیموری در زمان تصدی مدیرعاملی شرکت توزیع نیروی برق همدان و با بیان اینکه مهندس شهیدی نیز از نیروهای توانمندی است، یادآور شد: شرکت توزیع همدان کمترین حاشیه‌ها را در کشور داشته و یک مجموعه بسیار خوب و منسجم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات