فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: رسانه‌های متعهد استان لرستان باید شبکه‌سازی کنند، اتاق فکر داشته باشند و برای انتشار مطالب خود برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۲۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، با اشاره به اینکه امروزه تاثیر رسانه های شنیداری، دیداری، مجازی، مکتوب و ... برای ما ملموس است، اظهار کرد: با رسانه مرز های جغرافیایی برداشته شده و امروزه نقش بی‌بدیل رسانه در آگاهی‌بخشی انکارناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: برای مبانی دینی و فرایند تحقق ارمان های انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری مراحلی عنوان شده که سرنگومی نظام شاهنشاهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران از مراحل اولیه آن به شمار رفته است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه امروز در مرحله اسلامی‌کردن دولت‌ها قرار داریم، بیان داشت: از این رو اصحاب رسانه بایستی نقش خود را برای اسلامی‌کردن دولت‌ها که همان اسلامی‌کردن حاکمیت‌ها بوده ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی باید به دست اید به ویزه توسط افرادی که کار رسانه انجام میدهند عنوان کرد: رسانه باید مسوولان را به چالش بکشند البته این چالش‌کشیدن و نقدکردن منصفانه بوده و نباید به صورت غرض‌ورزانه باشد.

کشکولی تصریح کرد: دوران جنگ سخت به پایان رسیده و دشمن در حال طرح‌ریزی جنگ نرم است و رسانه‌ای که شرایط جنگ نرم را درک نکرده و به سیاه‌نمایی و تخریب نظام و انقلاب دست بزند، قطعا تاثیرگذار نیست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان کار رسانه‌ای را کاری حساس عنوان کرد و افزود: وظیفه رسانه فرهنگ‌سازی است، رسانه ها حتما باید با ایدئو لوژی کار کنند، رسانه باید قوت ها و صعف های نطام را ببیند، دون شان یک رسانه است که برای کاسبی‌کردن کار کند، رسانه‌ها نقطه وصل جوامع و پل نقل‌وانتقال باورها و فرهنگ‌ها هستند.

وی گفت: در برخی مواقع باید تعالی‌بخش باشیم و در برخی مواقع باید روشنگری کنیم؛ رسانه نباید فریب بخورد بلکه باید درجاهایی شبکه‌سازی کند، رسانه‌های متعهد باید شبکه‌سازی کنند و اتاق فکر داشته باشند و برای انتشار مطالب خود برنامه‌ریزی کنند.

کشکولی اظهار داشت: قبلاً فرمانده ضدانقلاب فرماندهی می‌کرد ولی اغتشاشات اخیر تنها به‌وسیله رسانه حمایت می‌شد بنابراین باید توانایی را در رسانه‌های خود داشته باشیم، چرا رسانه‌های ما کاری نکنند که آن‌ها را به هم بریزیم؟ اگر رسانه بداند دائماً دشمن‌داریم و لحظه‌ای دشمنی دشمنان ما کم نشده دست به تخریب کردن نمی‌زنند، باید رسانه‌ها هوشمندانه عمل کنند.

وی افزود: بخشی از دعواهای جناحی کار دشمن است، اگر جناح‌ها داخلی هستند پس باید مباحث مطرح‌شده آن‌ها نیز در حد خطوط قرمز باشد و اگر فراتر از آن می‌رود کار دشمن است.

کشکولی گفت: هوشمندی رسانه یک ضرورت بوده به‌نحوی‌که بداند کدام مسئله را بزرگنمایی کرده و در مورد کدام موضوع سکوت کند.

وی روشنگری را یکی از خطیرترین وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: ادبیات مشترک رسانه‌های بیگانه نشانگر وجود اتاق فکر مشترک بین آن‌ها است، لذا رسانه‌های همسو با اهداف انقلاب باید شبکه‌ای شوند و در راستای اهداف مشترک که همان ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایرانبوده، حرکت کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: اعتقاد و اخلاق، خدمت به مردم، عدالت فردی و اجتماعی، سلامت اقتصادی و قانون‌گرایی از جمله شاخص‌های دولت اسلامی است.

وی با تشریح وظایف رسانه متعهد یادآور شد: دیدن درد و مشکلات مردم، مطالبه مشفقانه و نه مغرضانه از مسوولان، امیدبخشیدن به مردم و ناامیدکردن دشمنان چهار وظیفه رسانه متعهد است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات