عاقبت‌به‌خیری درگرو با ولایت بودن است

مدیریت مدرسه علمیه بنت الرسول شهرستان الشتر گفت: اگر با ولایت باشیم عاقبت‌به‌خیر می‌شویم و اگر نباشیم هرچقدر هم زندگی دنیایی خوبی داشته باشیم عاقبت به شر از دنیا می‌رویم.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۳۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اکرم قنبری، مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول شهرستان الشتر به مناسبت نشست فصلی اخلاقی و تربیتی در جمع ارکان صالحین سپاه ناحیه این شهرستان اظهار داشت: تمام کائنات و چیزهایی که در عالم مشاهده می‌کنیم و روزمره با آن در ارتباط هستیم در دست ما امانت است، کسی که امانتی را به دستش می‌سپارند قبلش ثابت کرده که در امانت خیانت نمی‌کند.
وی بابیان اینکه در روز قیامت در مورد دو چیز سؤال می‌شود خاطرنشان کرد: در روز قیامت از مستحبات سؤال نمی‌شود بلکه از واجبات و محرمات سؤال پرسیده می‌شود، هیچ‌وقت نمی‌پرسند چرا نماز شب را نمی‌خوانی چون جز مستحبات است و مستحبات ارزش‌افزوده هستند.
قنبری با اشاره به اینکه خود فراموشی خدا فراموشی می‌آورد بیان کرد: در این دنیا اگر خود را فراموش کردیم خدا را هم فراموش می‌کنیم چراکه خود فراموشی، خدا فراموشی می‌آورد.

وی در خصوص آیۀ ۳۶ سورۀ اسرا افزود: برای موفقیت یک فرمول وجود دارد که آن‌هم در آیۀ ۳۶ سورۀ اسرا آمده است و می‌فرماید؛ مواظب سه عضو بدن، گوش، چشم و قلب باشید، منظور از گوش، اصل کار این است اگر حال داریم یک نگاه به قد و قیافه و علم خودمان می‌اندازیم بعد هر چیزی را گوش بدهیم مراقب گوش‌های خود باشیم، منظور از چشم، ما چشم نداریم که فقط درودیوار را نگاه کنیم و به زمین نخوریم ما چشم داریم که پشت این دیوارها را ببینیم، منظور از قلب، قلب مخزن و گنجینۀ اسرار آدمی است در قلب انسان پاکی است و در قلب او نهال بد کاشته نشده است.
مدیریت مدرسه علمیه بنت الرسول با اشاره به اتفاقات و آشوب‌های اخیر خاطرنشان کرد: کف روی آب هرچقدر هم بزرگ باشد با یک انگشت از هم می‌پاشد اگر ما در دو ماه محرم و صفر عزاداری می‌کنیم این شور است و اکمالش اربعین امام حسین (ع) است، اگر کسی در چهلم امام حسین (ع) از مرتبۀ شور به کمال شور که شعور است رسید بدانید آدم موفقی بوده است، دشمنان چرا مساجد و حسینیه‌ها را آتش زدند به خاطر اینکه همان روز خیمه‌های امام حسین (ع) را آتش زدند و قطعاً هدف دشمن نبودن ولایت است.

وی گفت: اگر با ولایت باشیم عاقبت‌به‌خیر می‌شویم و اگر نباشیم هرچقدر هم زندگی دنیایی خوبی داشته باشیم عاقبت به شر از دنیا می‌رویم.

 قنبری در پایان سخنان خود افزود: مرتبۀ کمال شعور چهار چیز است؛ اول مطمئن باشید باطل رفتنی است و حق ماندنی است دوم تا پای مرگ باعزت زندگی کنید، سوم تا پای شهادت بایستیم، شهید بشویم ولی خوار نشویم و چهارم اگر قرار است عاقبت‌به‌خیر و سعادتمند باشیم پای ولایت بمانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار