مديركل هماهنگی امور اقتصادی و بين‌الملل استانداری مرکزی:

اولین جلسه شورای ارزيابی حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان استان مرکزی برگزار شد

مديركل هماهنگی امور اقتصادی و بين‌الملل استانداری مرکزی گفت: بر اساس اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در خصوص ارائه اطلاعات شفاف و دقیق دستگاه‌های اجرایی به مراجعه‌کنندگان اولین جلسه شورای ارزيابی حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان استان مركزی برگزار  شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۴۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمود نعمتی مديركل هماهنگی امور اقتصادی و بين‌الملل استانداری مركزی پیش از در اولین جلسه شورای ارزيابی حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان گفت: بر اساس اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در خصوص ارائه اطلاعات شفاف و دقیق دستگاه‌های اجرایی به مراجعه‌کنندگان اولین جلسه شورای ارزيابی حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان استان مركزی برگزار  شد.

وی افزود: براساس این ماده قانونی تمامی دستگاه‌های دولتی، عمومی، سازمان‌ها، نهادها و شهرداری‌ها باید اطلاعات لازم در خصوص انجام کار و نحوه خدمت‌رسانی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

مديركل هماهنگی امور اقتصادی و بين‌الملل استانداری مرکزی تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، راهبرد مناسبی برای استیفای حقوق مصرف کنندگان محسوب می‌شود که از سال 1388 به دولت وقت ابلاغ شده است.

نعمتی تاکید کرد: برای آگاهی از چگونگی اجرای این ماده قانونی و اطلاع رسانی به مردم در فرایند اجرای کار، دستورالعملی تهیه و تدوین شده است تا ارزیابی اجرای این ماده قانونی در شورایی به ریاست استاندار و عضویت شورای شهر، سازمان صنعت معدن و تجارت، صداوسیما و معاونت اقتصادی استانداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی دولتی و شبه دولتی مشمول این ماده قانونی هستند، گفت: پیگیری این طرح در ارزیابی‌های نخست، به شکل سیاست تشویقی پیگیری می‌شود و بر اساس امتیازاتی که دستگاه‌ها کسب می کنند، گواهینامه و لوح تقدیر اعطا می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات