پدر دانشجوی یزدی جان‌باخته در کشتی سانچی عنوان کرد:

ماجرای آخرین تماس «سعید» و خوشحالی اش از آموزش در کنار کاپیتان/کسی باور نداشت این آخرین سفر باشد

پدر دانشجوی یزدی جان‌باخته در کشتی سانچی تدین، مردم‌دوستی و مردم‌داری را از صفات بارز پسرش عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۴۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سعید دهقانی دانشجوی جان‌باخته در حادثه کشتی سانچی در یکم مهرماه ۱۳۷۲ در محله دهنو یزد دیده به جهان گشود.

وی پس از پایان تحصیلات متوسطه علی‌رغم اینکه می‌توانست در رشته فیزیک محض دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهد، اما بنا بر مشورتی که با پدر انجام داد رشته دریانوردی دانشگاه علوم دریایی بوشهر را انتخاب و در این دانشگاه مشغول به تحصیل شد.

سعید که همواره در دانشگاه جزو دانشجویان ممتاز به‌حساب می‌آمد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه خارک پذیرفته و سپس توسط وزارت نفت بورسیه شد.

وی که جهت گذراندن دوره کارآموزی و آموزش عملی کاپیتانی ۲۵ روز پیش با کشتی سانچی از تنگه عسلویه عازم کره جنوبی شده بود در اثر حادثه برخورد کشتی چینی با این کشتی و آتش گرفتن آن، جان خود را از دست داد.

گفتنی است پدر وی اصالتاً اهل اقلید فارس و مادرش اهل دهنو یزد است.

پدر دانشجوی جان‌باخته در کشتی سانچی در گفتگو با خبرنگار ما؛ تدین، مردم‌دوستی و مردم‌داری را از صفات بارز پسرش عنوان کرد و گفت: سعید به‌شدت به مردم احترام می‌گذاشت و همواره در برابر آنان جانب ادب و حرمت را نگه می‌داشت.

یوسف دهقانی افزود: وی بسیار به رشته تحصیلی خود علاقه‌مند بوده و از استعداد فراوان و تلاش و کوشش زیادی در این زمینه برخوردار بود.

وی در توصیف آخرین لحظات دیدار با فرزندش گفت: سعید حدود یک ماه قبل یزد بود و موقع رفتن هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این سفر آخرین سفر او باشد از یزد به تهران رفت و پس از یک هفته از تهران به بوشهر و تنگه عسلویه رفته و با کشتی سانچی عازم کره جنوبی شد حدود ۲ یا ۳ شب قبل از وقوع این حادثه بود که با من تماس گرفت و باهم صحبت کردیم و، چون برای اولین بار با کشتی سفر می‌کرد و در آن شب از ساعت ۸ تا ۱۲ شب باید در کنار کاپیتان آموزش می‌دید از این ماجرا ابراز خوشحالی می‌کرد.

دهقانی در پایان از تلاش چندین روزه مسئولان تشکر و قدردانی کرد و گفت: در این چندروزه از استاندار محترم گرفته تا دیگر مسئولان استان به ما دلداری داده و حتی چندین دفعه از وزارت نفت با ما تماس گرفتند که من در اینجا از همگی آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار