خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دهه فجر فرصتی برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، کارکرد‌های انقلاب اسلامی، ایجاد امید به آینده در مردم و تشریح دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر اظهار کرد: مراسم‌ها و برنامه‌های دهه بصیرت در سال جاری به ویژه در روز ۹ دی بسیار باشکوه برگزار شد و در این روز بسیاری از مردم به صورت خودجوش در راهپیمایی شرکت کردند و این بسیار ارزشمند بود، البته ضعف‌هایی نیز وجود داشت که تلاش می‌کنیم تا برای سال‌های آینده نقص‌ها و ضعف‌ها برطرف شود.

وی افزود: در سال جاری برای دهه بصیرت تبلیغات میدانی در استان قم بسیار ضعیف‌تر از دیگر شهر‌ها و استان‌ها بود و این از نقاط ضعفی بود که باید برای سال‌های آینده کاملا برطرف شود و شاهد تبلیغات میدانی وسیعی در سطح استان قم باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در سال جاری اشتیاق بسیار زیادی برای دیدار با مقام معظم رهبری وجود داشت خاطرنشان کرد: دیدار روز ۱۹ دی با مقام معظم رهبری از ویژگی‌های استان قم است و رهبر معظم انقلاب نیز عنایت ویژه‌ای به مردم استان قم دارند و این دیدار هر سال در روز ۱۹ دی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حجم تقاضا‌ برای دیدار با مقام معظم رهبری بسیار زیاد بود اما ظرفیت محدود است و نمی‌‌توان به تمام تقاضا‌ها رسیدگی کرد و این امری طبیعی است؛ بسیاری از افرادی که شرایط برای حضور آن‌ها در روز ۱۹ دی فراهم نشده بود دلخور شده‌ بودند اما سهمیه‌ها محدود است و همه باید به این مسئله توجه داشته باشند.

لطفی گفت: برای این دهه و دیدار با مقام معظم رهبری، بسیاری از افراد و نهاد‌ها از جمله سپاه، نیروی انتظامی، راهداری، نیرو‌های راهور و ... همکاری کردند و از همه این افراد و نها‌د‌ها که در برگزاری این دیدار همکاری کردند تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در برگزاری راهپیمایی اعتراضی مردم قم به آشوب‌ها و فتنه‌های اخیر، مشکلات بسیار زیادی به وجود آمد و در حالی که در شورای هماهنگی تبلیغات استان قم، مقرر و تصویب شده بود تا راهپیمایی برگزار شود اما متاسفانه یک پیامک از سوی استانداری قم به مردم ارسال شد و لغو راهپیمایی را اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: ارسال پیامک لغو راهپیمایی در حالی انجام شد که در روز‌های قبل، جلسات متعددی برای برگزاری راهپیمایی برگزار شده بود و در همه جلسات مقرر شده بود تا راهپیمایی برگزار شود و ۱۸ استان نیز برای برگزاری این راهپیمایی اعلام آمادگی کرده بودند.

وی با تأکید براینکه راهپیمایی‌ها به صورت خودجوش برگزار شد بیان کرد: بعد از تصویب برگزاری راهپیمایی، تبلیغات محیطی گسترد‌ه‌ای نیز در کشور و شهر قم انجام شد اما متاسفانه پیامکی از سوی استانداری و با دستور استاندار قم ارسال شد و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرد.

لطفی عنوان کرد: این راهپیمایی در حالی لغو شد که در شورای تأمین استان قم نیز هیچ صحبتی در مورد لغو راهپیمایی نشده بود، اما در نهایت به لطف الهی این راهپیمایی برگزار شد و مردم قم با این شرایط سخت و ویژه حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه فشار‌های زیادی برای لغو راهپیمایی وارد شده بود افزود: ائمه جمعه قم با صدور اطلاعیه‌ای از مردم دعوت کردند تا راهپیمایی شرکت کنند و افرادی که دستور ارسال پیامک را صادر کرده‌ بودند باید حرمت ائمه جمعه قم را حفظ می‌کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ارسال پیامک موجب مشکلات بسیار زیادی شده بود، به‌گونه‌ای که حتی به صدا و سیما نیز اعلام شده بود که این راهپیمایی غیر قانونی است و نباید پوشش خبری داده شود اما در نهایت این راهپیمایی با حضور گسترده مردم برگزار شد و برکات فراوانی برای همه مردم به ویژه شخص استاندار داشت.

وی در ادامه با اشاره بزرگداشت ایام دهه فجر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های کشور که بسیار مورد اهمیت است، دهه فجر است چراکه دشمن همواره در حال فتنه و ایجاد یاس و توطئه علیه انقلاب اسلامی است و دهه فجر موحب می‌شود که تمام این توطئه‌ها خنثی شود.

لطفی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: دهه فجر امسال با ایام فاطمیه مصادف شده است و باید چاره‌ای اندیشیده شود و کارکرد‌ها به گونه‌ای باشد که تداخلی در این ایام و برگزاری مراسم‌ها به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: دهه فجر فرصتی برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، کارکرد‌های انقلاب اسلامی، ایجاد امید به آینده در مردم و تشریح دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی است و این اهداف تداخلی با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ندارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه در ایام فاطمیه و دهه فجر نباید افراط و تفریط صورت گیرد اظهار کرد: باید از این فرصتی که به وجود آمده است برای تبیین و تشریح دستاورد‌ها، آثار و برکات انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: حضور فعال مردم در مراسم‌ها و جشن‌های دهه فجر بسیار مورد اهمیت است و باید در دهه فجر به مردمی بودن مراسم‌ها و جشن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

لطفی با تاکید بر اینکه یکی از کارکرد‌های دهه فجر باید پاسخ به شهبات باشد عنوان کرد: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات، اداره کل ارشاد و نهاد‌های فرهنگی دیگر نیز باید برنامه‌ریزی کنند تا در تمام شهر‌ برنامه‌هایی متنوعی در دهه فجر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیتی که برای خیابان ارم ایجاد شده است مخل نظم راهپیمایی است و موجب مشکلاتی شده است و باید چاره‌ و راهکاری اندیشیده شود تا مشکلات کاملا حل و فصل شود و راهپیمایی‌ها بدون مشکل و با نظم کامل برگزار شود.

ارسال نظرات