موج خبر فداکاری جوان مریوانی در اغلب رسانه‌های کشور به عنوان اقدام فداکارانه و قابل تقدیر منعکس شد. اقشار مختلف مردم مریوان با شنیدن خبر بازگشت این جوان چندین ساعت در صف‌های طولانی با دسته‌های گل، بنر‌ها و پارچه نوشته‌هایی از وی استقبال کردند.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۳۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، موج خبر فداکاری جوان مریوانی در اغلب رسانه‌های کشور به عنوان اقدام فداکارانه و قابل تقدیر منعکس شد. اقشار مختلف مردم مریوان با شنیدن خبر بازگشت این جوان چندین ساعت در صف‌های طولانی با دسته‌های گل، بنر‌ها و پارچه نوشته‌هایی از وی استقبال کردند.

 اواخر آذر ماه سال ۹۵ خبر فداکاری یک جوان مریوانی تیتر اول خبرگزاری کشور و تلویزیون‌های خارجی و نقل محافل شد.

موج خبر فداکاری جوان مریوانی در اغلب رسانه‌های کشور به عنوان اقدام فداکارانه و قابل تقدیر منعکس شد. اقشار مختلف مردم مریوان با شنیدن خبر بازگشت این جوان چندین ساعت در صف‌های طولانی با دسته‌های گل، بنر‌ها و پارچه نوشته‌هایی از وی استقبال کردند. مسئولین کشوری برای وی پیام می‌فرستادند، وی را به عنوان قهرمان نام می‌بردند، قول استخدامی به وی دادند.

محمد باختر سرباز فداکار مریوانی را به یاد دارید، سرباز مریوانی که حوالی ساعت ۱۴ بعدازظهر روز شنبه ۲۷ آذرماه ۹۵، هنگام انجام خدمت سربازی (نگهبانی) در پادگان عجب شیر، پس از نجات دادن جان یک سگ گرفتار در میان سیم خاردار بر اثر انفجار مین پای راست خود را از دست داد.

 بعد از گذشت بیش از یک سال از این حادثه به سراغ محمد باختر جوان فداکار مریوانی رفت تا از آخرین وضعیت این جوان آگاه شود. پس از گذشت بیش از یک سال با وجود وعده‌های فراوان مسئولین و شخص خانم معصومه ابتکار رئیس وقت سازمان محیط زیست کشور مبنی بر استخدام وی در محیط زیست، اما تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

محمد باختر با وجود از دست دادن یک پای خود و قول مساعد مسئولین تاکنون مشمول حمایت جانبازی نیز نشده است. باختر در مورد مسئله استخدامی در محیط زیست نیز گفت: از آن زمان تاکنون که قول استخدامی در محیط زیست را اعلام کردند تاکنون هیچ حمایتی از محیط زیست و دولت صورت نگرفته است.

محمد به خبرنگار ما، گفت: البته ناگفته نماند خانم ابتکار همچنان قول حمایت و پیگیری جهت جذب در سازمان را داده است.

محمد در این مدت با هزینه‌های شخصی و بدون حمایت ارگان‌های دولتی و غیر دولتی اقدام به خرید پای مصنوعی کرده است. جوان فداکاری که سال گذشته مسئولین تنها بدلیل نزدیکی به انتخابات با دسته‌های گل و شیرینی به ملاقات وی می‌رفتند اکنون کسی احوال وی را نمی‌پرسید. با وجود گذشت ۱۳ ماه از این حادثه تاکنون به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده اند.

محمد از برخی شایعات نیز ناراحت بود؛ گویا محمد باختر با دریافت کمک‌های نقدی زیاد، استخدامی در محیط زیست و جانبازی توجه ویژه‌ای به وی شده است و هیچ مشکلی ندارد، اما باید گفت: علاوە بر اینکه تاکنون حمایتی صورت نگرفته است حتی هزینه خرید پای مصنوعی که دو میلیون تومان بود توسط خانواده باختر تهیه شده است.

جوان فداکار مریوانی همچنان امیدوار است تا مسئولین (دولت و ارتش) و نماینده مجلس مشکلات وی را حل کنند.

حرکت فداکارانه معلم مریوانی برای حمایت و اعلام همدردی با دانش آموز بیمار، شکستن تفنگ‌های شکارچی و خودداری از شکار حیوانات، اقدام جمعیِ تعمیرکاران مریوانی برای یاری رسانی و ارائه سرویس رایگان به مسافران نوروزی، نجات جان یک حیوان توسط سید محمد باختر سرباز مریوانی در پادگان عجب شیر و ... همه و همه درس بزرگ برای مردم و مسئولین است. مریوان در طی این سال‌ها تبدیل به کانون و تالاری پرشکوه برای اجرای دل انگیزترین سمفونی‌های انسانی شده و فارغ از هرگونه هیاهو و جنجال تبلیغاتی فقط عشق و انسانیت را می‌نوازد، همین مسئله باعث جلب توجه افکار عمومی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان شده و این میتواند بیشتر از پیش ذهن ما را معطوف به این مسئله کند که در مریوان چه خبر است؟
 
انتهای پیام/7727
 
منبع زریوار خبر

چه چیزی باعث شده دولتمردان جوانان با غیرت و دلاور و مرز دار این دیار را با وعده‌های خود سرگردان و ناامید می‌کنند؟

چه چیزی باعث شده که در کوران قهرمان سازی‌های رسانەای و صرف هزینه هنگفت برای القا و تعمیم فرهنگ‌های غالب، مریوانی‌ها اینگونه انسانیت را آبروداری می‌کنند؟
ارسال نظرات