عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه آمریکا تا زمانی به حمایت از کسی می پردازد که برایش سود و منفعتی داشته باشد،گفت: آن ها پهلوی را همچون مهره ای سوخته کنار گذاشته و اجازه ورود به آمریکا را به او ندادند.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۴۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت با اشاره به سالروز فرار شاه معدوم از ایران، اظهار کرد: در ۲۶ دی سال ۵۷ زمانی که مردم علیه ظلم قیام کرده بودند و اوضاع کشور برای جولان دادن ستم پیشگان مناسب نبود، شاه فرار را بر قرار ترجیح داد چرا که میدانست دیگر در این کشور جایی ندارد.

عالم اهل سنت با تاکید بر وضع آشفته مردم در دوران حکومت پهلوی، تصریح کرد: در حالی مردم ایران در آن دوره با فقر دست و پنجه نرم می کردند که تمام ثروث ایرانیان در چنگال مستکبران غربی و آمریکایی بود لذا مردم که بیش از این توان تاب آوردن این ظلم ها را نداشتند با رهبری سازنده امام فرزانه (ره) به مبارزه با رژیم ستم شاهی پرداختند.

راهبر با بیان اینکه اگر پهلوی ایران را ترک نمی کرد سرنوشتی جز نابودی نداشت، گفت: دیکتاتورهایی که همیشه حامی شاه بودند یکی پس از دیگری نابود شدند چرا که توان ایستادگی در مقابل مردم هم دل در مبارزه با ظلم را نداشتند.

وی با اشاره به ترد شدن شاه از جانب آمریکا، یادآور شد: آمریکا در زمان فرار شاه خوی واقعی خود را نشان داد که تا زمانی به حمایت از کسی می پردازد که برایش سود و منفعتی داشته باشد، آن ها زمانی که شاه برایشان فایده ای نداشت اجازه ورود به آمریکا را به او ندادند.

عالم اهل سنت ادامه داد:دولتمردان و حاکمان کشورهای اسلامی باید سرگذشت پهلوی، حسنی مبارک و سایر دیکتاتورهای فریب خورده را درس عبرتی بدانند و دیگر به قدرت های غربی اعتماد نکنند.

راهبر با تاکید بر پذیرفته نشدن افراد متظاهری چون بختیار در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بختیار از جنس و بطن مردم نبود و دست نشانده غربیان بودو تنها حرف های شاه را به گونه ای دیگر بیان می کرد که آگاهی مردم بار دیگر حیله های دشمن را مهار کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز کسانی که به دنبال اشرافی گری باشند و حرف هایشان بوی تبعیض دهد در نظام اسلامی ایران جایی ندارند و کنار گذاشته می شوند.

منبع:هرمز

ارسال نظرات