امام‌جمعه شهرستان شاهرود از مدیران منابع طبیعی خواست تا در مدارس، آموزش مراقبت از منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۵۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شهرستان شاهرود در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی دفتر وی، ضمن اشاره به‌ضرورت تقویت مشارکت‌های مدنی در باب حفظ انفال خدادادی، تأکید کرد: با وجود محدودیت‌های منابع مالی و انسانی که در دولت وجود دارد، می‌طلبد اداره منابع طبیعی بخشی از کار‌های خود را با مشارکت مردم پیگیری کند.
وی همچنین افزود: این امر هم باعث ترویج فرهنگ نشاط و همکاری در بین مردم می‌شود و هم می‌تواند به نسل جوان جامعه درس استفاده صحیح و نحوه نگهداری از منابع طبیعی وخدادادی را بدهد.
امام‌جمعه شهرستان شاهرود از مدیران منابع طبیعی خواست تا در مدارس، آموزش مراقبت از منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند و بیان داشت: بهترین سنین یادگیری و نهادینه کردن یک فرهنگ همان دوران ابتدایی است که منابع طبیعی می‌تواند با همراهی و همکاری آموزش‌وپرورش مروجانی را به مدارس اعزام و درباره ضرورت حفظ منابع طبیعی آموزش دهد.
امینی با بیان اینکه امروز تفهیم حقوق منابع طبیعی در قبال مردم باید در بین اقشار مختلف معنی شود، تأکید کرد: ما باید به مردم به گونه‌ای آموزش دهیم که کسی اجازه از بین بردن انفال را به خود ندهد و این رسالت مهم منابع طبیعی، محیط‌زیست و تمامی دستگاه‌های متصدی فرهنگ عمومی است.
وی با اشاره به اینکه حضرت امام علی (ع) می‌فرمایند «پرهیز از قطع درختان سرسبز بر طول عمر انسان می‌افزاید»، گفت: به نظر می‌رسد، انسان آنچه را خداوند به صورت سالم و پاک در اختیارش نهاده است، باید به شکلی درست و به نفع حیات بهره‌برداری کند و در پاک نگاه‌داشتن آن بکوشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها