به همت دانشگاه علوم پزشکی زابل طرح بسیج ملی تغذیه درمنطقه سیستان آغاز بکار کرد
کد خبر: ۸۹۷۵۵۸۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

جواداکبری زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زابل، اظهار داشت: طرح بسیج ملی تغذیه در سطح شهرستان زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیج ملی تغذیه با شعار " پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم"، اجرا می شود، افزود:این طرح با هدف کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌های غیرواگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف میوه، سبزی، حبوبات و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی همزمان با سراسر کشور در منطقه سیستان عملیاتی می شود.

وی بیان کرد:این طرح در قالب دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت مرکز بهداشت زابل در سطح مدارس، ادارات، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان زابل در حال اجرا می‌باشد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در طرح بسیج ملی تغذیه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سیستان فعالیت دارند.

وی افزود: متاسفانه آمار بیماران امراض غیرواگیر به شدت در جامعه افزایش یافته که ناشی از عدم تحرک و افزایش وزن است که در این راستا با آگاهی بخشی به جامعه می‌توان تا حدودی تعداد بیماران را کاهش داد.

وی تصریح کرد: زندگی افراد امروز به شدت ماشینی شده به طوری که افراد وقت کمی را به ورزش و فعالیت‌های بدنی اختصاص می‌دهند که این موضوع سبب بروز انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سکته شده است.
ارسال نظرات