خبرهای داغ:
طبعا از دولت چین که پیشتر در برابر چشمان حیرت زده دنیا اقدام به کشتار مسلمانان اویغور کرد انتظار یاری نمی رفت اما آیا وزرای مرتبط در ایران هم، نگران آلودگی آب های چین با خون فرزندان ایران هستند؟ چرا تاکنون اعتراض یا اقدام موثری ندیده ایم؟ گفتگوی همسر سرمهندس کشتی با رشیدپور در تلگرام انعکاس وسیع داشت و بعد از آن بود که فهمیدیم دولت تا روز شنبه ما هیچ قدمی برای نجات این عزیزان برنداشته است.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۰۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،رضا خدری - حادثه برخورد و آتش سوزی کشتی ایرانی که با پرچم پاناما تردد می کرد، یکهفته مانده به سالروز فاجعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، ما را دوباره با ندانم کاری مسئولین و بی توجهی  نسبت به جان انسان ها مواجه کرد.


برخورد دوکشتی ایرانی و یک کشتی باری چینی موجب خسارتی برای کشتی چینی نشد. اما در پی این برخورد که شنبه گذشته حدود ساعت 20 به وقت محلی (12 به وقت گرینویچ) روی داد، یک تانکر حامل 136 هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که 32 نفر شامل 30 ایرانی و دو بنگلادشی بودند، ناپدید شدند.


اشخاص سخت کوشی که وجودشان برای جامعه از بسیاری متصدیان امور با ارزش تر و ضروری تر است در این حادثه آرام آرام و بدون امدادرسانی زنده در آتش سوختند و ما  مثل حادثه پلاسکو چشممان به صدا و سیما و دستگاه های دولتی خشک شد تا شاید خبر برسد قدم موثری برای امداد و نجات برداشته شده. گویی صحنه های نجات حادثه دیدگان تنها برای جهان اولی هاست و برای ما جز در فیلم ها و افسانه ها مصداق بیرونی ندارد. وزارت امور خارجه و وزارت کار و ریاست جمهوری خود را متکفل و متعهد حفاظت از اتباع ایرانی نمی دانند. دولت چین که از هر فرصتی برای کسب سود و منفعت مالی استفاده می کند این بار نگران آلودگی نفتی و حفاظت از دریای چین است.

طبعا از چنین دولتی که پیشتر در برابر چشمان حیرت زده دنیا اقدام به کشتار مسلمانان اویغور کرد انتظار یاری نمی رفت اما آیا وزرای مرتبط در ایران هم، نگران آلودگی آب های چین با خون فرزندان ایران هستند؟ چرا تاکنون اعتراض یا اقدام موثری ندیده ایم؟ گفتگوی همسر سرمهندس کشتی با رشیدپور در تلگرام انعکاس وسیع داشت و بعد از آن بود که فهمیدیم دولت تا روز شنبه ما هیچ قدمی برای نجات این عزیزان برنداشته است. بله بهتر است تلگرام را فیلتر کنید و اینترنت را حرام اعلام کنید زیرا ندانیم چه می کنید رنج کمتری می کشیم.

امیررضا نظری دبیرسرویس سیاسی مستقل

با سپاس و تشکر از بادداشت عالی و تکان دهنده امیر رضا نظری که اعتراضش را به گوش رئیس جمهور و دولتمردان رسانید اگر گوش شنوائی باشد. تا کی باید تاوان ندانم کاری دولتمردان را بدهیم
دلم از دریا گرفت که حریف آتش نشد ‍ در سوگ سرنشینان کشتی نفت کش سانچی با قلبی مملو از غرور و عشق می نشینیم و یاد آن ها را همیشه در دل خود زنده نگاه خواهیم داشت.


بعد از “تو”…
تمام ایران
به یکباره
فرو ریخت
و بیشتر از این کشتی
قلب مردم سرزمینت سوخت!!
این شعله ها بالاخره خاموش می شوند
اما مطمئن باش
چراغ قهرمانی ات
تا ابد روشن است!
راستی...
شعله های قلب مادرت را

چگونه خاموش کنیم؟؟


ملوانان سرزمین من، قهرمانان آب های آزاد، یادتان همیشه در قلب های ما آکنده خواهد بود... روحتان شاد ...

/طنین یاس

 
ارسال نظرات