خبرهای داغ:
مادر شهید «عبدالحمید مینا»، در دیدار با مسئولین سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان حادثه نفتکش سانچی، این حادثه را غمی بزرگ برای ملت ایران مخصوصا خانواده شهدا دانست که داغ ها را تازه تر کرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۰۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش بسیج جامعه زنان کشوری خبرگزاری بسیج، صبح امروز مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور به همراه مدیر فضای مجازی این سازمان با حضور در خانه شهید «عبدالحمید مینا» از شهدای هشت سال دفاع مقدس، ضمن دیدار با مادر شهید و شنیدن خاطرات وی از این مادر فداکار دلجویی کرد.

در این دیدار مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تقدیر از مادران شهدا، آن ها را مایه سربلندی زنان جامعه اسلامی و الگوهای زنان ایرانی و سایر زنان مسلمان و آزاده جهان نامید.

 

 

وی با بیان ارادت قلبی خود نسبت به خانواده شهدا مخصوصا مادران شهدا، گفت: طبق یک عادت هر روزه برای سلامتی مادران شهدا «آیت الکرسی» می خواند چرا که آنها ذخیره های فرهنگی بی نظیری برای جوانان امروزی  مخصوصا مادران جوان برای تربیت فرزندان شان هستند.

 

اصلانی با تأکید بر اینکه فرهنگ شهید و شهادت، مسیر اصلی رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی در ایران است، این سرمایه بزرگ را مسیر الهی دانست که در راستای حفظ آن باید با جان و دل کوشید.

وی خاطرنشان کرد: خون شهدا حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

در ادامه این دیدار «حلیمه صلواتی»، مادر شهید «عبدالحمید مینا» ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده جانباختگان حادثه نفتکش سانچی، آن را غمی بزرگ برای ملت ایران مخصوصا خانواده شهدا دانست که داغ ها را تازه تر می کند.

وی با اشاره به اینکه هموار کردن داغ عزیز مخصوصا فرزند بسیار سخت است، گفت: تنها توکل به خدا و بردن حاجات و دلشکستگی ها به درگاه اوست که می تواند باعث تسلی خاطر و پر شدن فضای ذهن و زندگی از «آرامش» باشد.

مادر شهید مینا، با بیان اینکه همسرش چند سالی بعد از شهادت «عبدالحمید» مرحوم شد، گفت: به راستی خدا گلچین است و من وقتی با سایر خانواده شهدا هم صحبت می کنم می بینم که بهترین فرزندان آنها در راه خدا قربانی شده اند و فرزند من هم اینگونه بود.

خانم صلواتی با بیان اینکه شهید فرزند اول من بود و من مادری را با او تجربه کردم، گفت: من و پدر شهید عبدالحمید از قبل از تولد او به مسائل دینی مخصوصا نماز و کسب و روزی حلال اهمیت زیادی می دادیم و این مسئله را در دوران کودکی  آنها نیز نهادینه کردیم.

وی که هنوز در منزلی که فرزند شهیدش در آن بزرگ شده و رشد کرده است، زندگی می کند، گفت: زندگی در خانه ای که حضور شهید در آن حس می شود، برکتی است که من شکرگذار آن هستم .

مادرشهید عبدالحمید مینا ادامه داد: مهربانی، خدمت به خلق، توجه به نیازمندان، انجام دادن کارهای بر زمین مانده، توجه به نماز اول وقت از مهم ترین خصیصه های شهید عبدالحمید بود  که او را برای شهادت لایق کرد.

وی با بیان اینکه عبدالحمید تحمل ناراحتی کسی را نداشت از رأفت قلب به عنوان یکی دیگر از ویژگی ها شهید نام بردو گفت: بعد از شهادتش همه را داغدار کرد طوری که دوست و آشنا برای از دست دادنش ناراحت بودند.

خانم صلواتی با بیان اینکه پسرش در انتخاب دوست بسیار دقت می کرد، گفت: همنشین انسان به بود تا انسان از او بهتر بود. سه تا از دوستان شهید عبدالحمید هم به شهادت رسیدند و راه او را رفتند.

عبدالحمید مینا  در سال 1338 در تهران در خانواده ای متدین متولد شد و در دامان مادر پرمهر و مؤمنه و پدری با ایمان رشد کرد. او دوران تحصیلش را در مدارس اسلامی گذارند و همین امر باعث تعمیق بیشتر پیدا کرد.

عبدالحمید با شروع حرکات انقلابی مردم ایران علیه رژیم طاغوت به جمع انقلابیون پیوست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته و بسیج مشغول به کار شد. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های هشت سال دفاع مقدس رفت و در مناطق مختلف جنگی خدمت کرد .

وی در سال 1360 بعد از سال ها حضور در جبهه و عملیات های مختلف به خیل دوستان شهیدش پیوست. 

ارسال نظرات