تشریح آخرین اقدامات سازمان بسیج دانشجویی برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور ضمن تشریح آخرین اقدامات سازمان بسیج دانشجویی برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از برنامه‌های این سازمان برای عید نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۱۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ صادق مفرد معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور درباره آخرین فعالیت‌های گروه‌های‌جهادی سازمان بسیج دانشجویی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: در فاصله کوتاهی پس از زلزله، 2 هزار و 100 نفر از دانشجویان بسیجی در غالب 185 گروه جهادی تحت نظر دبیرخانه بلایای طبیعی معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی برای اقداماتی همچون آواربرداری، شناسایی و درمانی به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند.

به گفته وی، همزمان در 430 دانشگاه کشور با برپایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی با عنوان کرمانشاه جان ایران 220 کامیون کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.

مفرد ادامه داد: در روزهای نخست اقلام حیاتی به شکل صحیحی بین مردم توزیع نمی‌شد به همین دلیل با تشکیل حلقه‌ای بین گروه‌های جهادی، سطح نیازهای 200 روستا به سرعت شناسایی و به سرعت با تاسیس 3 انبار در سرپل‌ذهاب، قصر شیرین و کرند، کمک‌ها جمع‌آوری و بسته‌بندی شده در بین روستاها توزیع شد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات بسیج دانشجویی برپایی ایستگاه‌های‌ مجهز درمانی در ازگله و سرپل‌ذهاب بود که گروه‌های پزشکی از دانشگاه‌های مختلف با حضور پزشکان متخصص و دانشجویان رشته پزشکی، به نوبت به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی می‌کردند.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور با بیان اینکه متاسفانه بخش زیادی از احشام منطقه در زلزله اخیر آسیب‌دیده بودند، خاطرنشان کرد: چندین گروه جهادی دامپزشکی برای مشاوره امحای حیوانات تلف شده و درمان احشام باقی‌مانده به روستاهای زلزله‌زده اعزام شدند.

وی گفت: یکی دیگر از عرصه‎‌های فعالیت گروه‌های جهادی مباحث فرهنگی بود که جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) مسئولیت آن را پذیرفت، بیشترین حضور آن‌ها در منطقه سرپل‌ذهاب بود و با ارائه خدمات مختلفی همچون برپایی ایستگاه صلواتی، تقسیم غذای گرم و اجرای طرحی با عنوان دالاهو برای کودکان، نقش ویژه‌ای در بهبود امنیت روانی منطقه داشت.

مفرد با بیان اینکه نقش دانشجویان در آواربرداری و ساخت 200 سکو برای کانکس‌هایی که سپاه تحویل داد را نباید فراموش کرد، افزود: در روزهای اخیر تعداد زیادی کانکس توسط دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در کرمانشاه ساخته و به مناطق آسیب‌دیده اعزام شد که تا به حال 300 کاناکس فقط در شهر سرپل‌ذهاب بین مردم توزیع شد و در حال حاضر هم در هفته بین 40 تا 50 کانکس تولید و در بین مردم زلزله‌زده توزیع می‌شود.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور درباره برنامه‌ گروه‌های جهادی برای عید نوروز اظهار داشت: ان‌شاءالله با تاسیس یک قرارگاه در منطقه و با استفاده از 150 گروه جهادی به ظرفیت 4 هزار و 500 تا 5 هزار نفر از 20 اسفند تا 15 فروردین در دو سطح امدادرسانی به قشر آسیب‌پذیر و تقویت بنیه اقتصادی آماده خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان غرب کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه درحال مذاکره با دستگاه‌های مختلف برای پذیرش پروژه‌های تهیه مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته‌امداد هستیم، خاطرنشان کرد: در صورت نپذیرفتن دستگاه‌های مرتبط، بر اساس شناسایی خود اقدام می‌کنیم که اولویت ما خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

مفرد یادآور شد: بخشی از دام‌های مردم این منطقه کرایه‌ای بود یعنی در ازای نگهداری احشام هزینه‌ای دریافت می‌کردند اما پس از این حادثه صاحبان دام‌ها، احشام خود را پس گرفته و از منطقه خارج کردند و نیز در اثر زلزله دام‌های زیادی تلف شدند و حال منابع دامی منطقه به شدت ضعیف شده‌است، به همین دلیل برنامه‌ای برای فعالیت گسترده‌ در ایام نوروز برای ساخت محل نگه‌داری احشام با استفاده از سازه‌های جدید داریم تا گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی که یکی از مهم‌ترین دغدغه مردم خسارت دیده است، برطرف شود.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار