مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

آغاز شناسایی نقاط مناسب برای گردشگری شب در زنجان

یکی از جاذبه های گردشگری برای گردشگران آسمان است که برنامه ریزی برای شناسایی نقاط مناسب برای گردشگری شب در زنجان شروع شده است.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۴۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برگزاری عکاسی از آسمان شب فرصتی فراهم می‌ نماید تا بعد از غروب آفتاب شاهد تعطیلی بخش گردشگری در استان نباشیم.

یحیی رحمتی با اشاره به اینکه جاذبه های تاریخی و ماندگار در شب یکی از ظرفیت های گردشگری می باشد، افزود: یکی از جاذبه های گردشگری برای گردشگران آسمان است که برنامه ریزی برای شناسایی نقاط مناسب برای گردشگری شب در زنجان شروع شده است.

وی اظهار داشت: آثار عکاسی از بناهای تاریخی و اماکن قدیمی اگر با آسمان ترکیب و تلفیق شود زیبایی دوچندانی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به این نکته که سهم آسمان در عکاسی باید مورد توجه قرار گیرد،تصریح کرد: ماه و ستاره اگر به ابر و آسمان اضافه گردد و بناهای تاریخی را به این مجموعه اضافه کنیم، صحنه بسیار بی نظیری به  ثبت می رسد.

یحیی رحمتی با توجه به اینکه همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا هفتمین رویداد Twan در زنجان به بهترین شکل صورت گیرد، افزود: مقوله گردشگری امروزه ، محدود به تعریف‌هایی که از گذشته معمول بوده، نیست و باید به دنبال روش‌های جدیدی برای جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت‌های این صنعت برای توسعه بیش از پیش استان باشیم.

وی از برنامه ریزی برای توسعه خانه بوم گردی در این استان اطلاع رسانی نمود  و تصریح کرد: در استقرار خانه‌های بوم‌گردی کمی از سایر استان‌ها عقب ماندیم اما با این حال 20 خانه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد تا در عید نوروز میزبان گردشگران در استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به حرایم شهر سلطانیه گفت: در سلطانیه ممنوعیت ساخت نداریم و محدودیت در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود مشکلی برای اسکان نداریم و تا افق  اسکان پانزده هزار نفر در این شهر دیده شده است،تصریح کرد:مشکل زمین هایی است که در عرصه های تاریخی بوده اما در تملک شخصی می باشد.

 

ارسال نظرات