مدیر کارگاه های پروژه جهان در شب ایران:

برگزاری نمایشگاه عکاسی نجوم در زنجان

هفتمین نمایشگاه عکاسی نجوم از 2 تا 4 اسفندماه امسال در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۵۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کارگاه های پروژه جهان در شب ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفتمین نمایشگاه عکاسی نجوم از 2 تا 4 اسفندماه امسال در زنجان برگزار می شود.

اسدالله قمری‌نژاد با اشاره به هفتمین سال برگزاری نمایشگاه عکاسی زنجان افزود: این نمایشگاه پذیرش 100 نفر خارج از استان و حضور پرشور زنجانی‌ها را پیش بینی نموده ایم. برای ما حایز اهمیت است که زنجان در این رویداد توانمند ظاهر شده و فقط میزبان و برگزارکننده این برنامه نباشد.

وی اظهار داشت: افزایش گردشگر در این حوزه نیازمند توجه جدی بخش دولتی و خصوصی را خواهان است.

پیشکسوت عکاسی نجومی کشور تصریح کرد: به خاطر آلودگی های هوا در شهرهای بزرگ، امکان مشاهده زیبایی های آسمان در شب میسر نمی باشد، به همین منظور مکان هایی را در اطراف زنجان برای عکاسی نجومی و دیدن این زیبایی شناسایی نموده ایم.

مدیر کارگاه های پروژه جهان در شب ایران با اشاره به اینکه آلودگی‌های صنعتی امکان لذت بردن از شگفتی‌های آسمان را از نسل امروز ربوده است خاطر نشان کرد: در تصاویر عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زمین را با زیبایی‌های آسمان تلفیق می‌ نماییم.

قمری نژاد  باتوجه به آثار عکاسان ایرانی که در بهترین مجلات نجومی دیده می‌شود ؛ ابراز کرد: 100 نفر از کشورهای خارجی در این برنامه حضور می‌یابند و مهمانان ویژه از کشورهای آلمان، چین، آمریکا و ترکیه به این برنامه دعوت شدند.

وی گفت: طبق اطلاعات سایت دبیرخانه Twan، شرکت در دوره آموزشی تنها با ثبت‌نام از طریق وبسایت و واریز مبلغ به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد و شرایط سنی برای شرکت‌کنندگان داشتن 18 سال و داشتن آشنایی با مفاهیم عکاسی پایه و آشنایی با دوربین‌های عکاسی DSLR و نحوه استفاده از آن می باشد.

قمری نژاد با بیان اینکه پروژه ای که در سال 2009 رقم خورد تا بدون مرز بندی زیبایی های آسمان را به نمایش درآورد، تصریح کرد: عکس های این کارگاه در قالب نمایشگاه ارایه می شود ‌و جاذبه های همه کشورها و میراث گذشتگان نیز  به تصویر کشیده می شود.

مدیر کارگاه های پروژه جهان در شب ایران با اشاره به بخش های عکاسی نجومی تصریح کرد: این برنامه در سه بخش شامل عمق آسمان مربوط به عکاسی‌های تلسکوپی، آسمان شب برای ثبت تصاویر از آسمان و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و بخش جنبی جشنواره عکاسی طبیعت، جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی در هنگام شفق و فلق خورشید برگزار می‌شود.

ارسال نظرات