مشارکت خیران زنجانی در قالب طرح‌های مختلف در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 82 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۶۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خیران شرکای طلایی این نهاد در ارائه خدمت هدفمند و اثربخش به مددجویان تحت حمایت محسوب می‌شوند، گفت: با مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد نیاز موجود در خانوارهای مددجویی تحت حمایت به خدمت اثربخش به آن‌ها تبدیل می‌شود.

هدایت صفری با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی به‌منظور زمینه‌سازی برای مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، افزود: خیران زنجانی به‌منظور کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در 9 ماهه امسال بیش از 28 میلیارد و 916 میلیارد تومان در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: خیران زنجانی در قالب طرح‌های اکرام و محسنین، صدقه، زکات، مراکز نیکوکاری و کمک‌های مبتنی بر نیاز خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ازجمله مسکن، آموزش، اشتغال و امور فرهنگی در 9 ماهه امسال در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خیران زنجانی در 9 ماهه سال گذشته 15 میلیارد و 869 میلیون تومان در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد مشارکت کرده بودند، تصریح کرد: مشارکت خیران زنجانی در قالب طرح‌های مختلف در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 82 درصد افزایش داشته است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه از مجموع مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در 9 ماهه امسال 26 درصد در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده است، افزود: 16 درصد از مجموع کمک خیران زنجانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز در 9 ماهه در قالب طرح صدقه و 20 درصد در قالب طرح‌های اکرام و محسنین بوده است.

 صفری با تأکید براینکه رویکرد کمیته امداد در توسعه مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد، افزایش مشارکت غیرحضوری و الکترونیکی خیران برای کمک به خانوارهای تحت حمایت است، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه این نهاد 80 درصد از کمک‌های نقدی خیران به کمیته امداد از طریق روش‌های الکترونیکی انجام شود.

وی بابیان اینکه بسترهای موردنیاز برای مشارکت الکترونیکی خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان نیز فراهم‌شده است، افزود: خیران زنجانی می‌توانند با شماره‌گیری #024*8877* از طریق تلفن همراه و یا نصب نرم‌افزارهای سکه و سپاس درگوشی‌های خود به‌صورت غیرحضوری در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد مشارکت کنند.

 

ارسال نظرات