41 هزار و 542 کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و 33 هزار و 233 کیلوگرم نیز معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۷۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 46 پرونده تخلف از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی به مراجع قضایی این استان ارجاع داده شد.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: اکیپ های نظارت دامپزشکی در همه شهرستان های استان زنجان درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال هستند.

وی اظهار داشت: طی 9 ماهه گذشته از سالجاری از 9 هزار و 500 مورد از مراکز فروش، کشتارگاه ها، بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها بازدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: 859 مورد نمونه برداری از این مراکز انجام و 360 مورد نیز موارد غیربهداشتی محرز و در این خصوص تذکرهای کتبی برای عدم تکرار صادر شده است.

حاج کاظمی گفت: 41 هزار و 542 کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و 33 هزار و 233 کیلوگرم نیز معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.

وی اظهارداشت: طی این مدت علاوه بر مراکز فروش، کشتارگاه ها، بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها پنج هزار و 240 مورد نیز از خودروهای حمل این فرآورده ها بازدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن 1512 به اداره های دامپزشکی استان زنجان گزارش دهند.

حاج کاظمی تصریح کرد: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های نظارت این اداره کل در همه شهرستان ها برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.n

ارسال نظرات