مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان:
راه‌اندازی آسانسور برای برخی از پل‌های عابر پیاده در سطح شهر در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۸۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان از نصب سه آسانسور برای پل‌های عابر پیاده در زنجان خبر داد و گفت: نصب آسانسور برای پل‌های عابر پیاده به صرفه‌تر است.

سمانه شاددل افزود: راه‌اندازی آسانسور برای برخی از پل‌های عابر پیاده در سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت دریافت برق برای راه‌اندازی آسانسور پل‌های عابر پیاده در زنجان این آسانسورها کار خود را آغاز می‌کنند، اظهار داشت: رایزنی‌های لازم برای دریافت برق به این آسانسورها در دست انجام است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان در واکنش به برخی حواشی نسبت به گران تمام شدن نصب آسانسور برای پل‌های عابر پیاده تصریح کرد: این تجهیزات نسبت به پله برقی هزینه کمتری دارد.

شاددل با اشاره به اینکه هر پله برقی 280 میلیون تومان هزینه دارد، اضافه کرد: برای تجهیز یک پل عابر پیاده به پله برقی یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در بحث آسانسور تنها دو دستگاه برای تجهیز پل‌های عابر پیاده نیاز است، ادامه داد: در مجموع برای دو آسانسور 220 میلیون تومان هزینه نیاز است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان با اشاره به اینکه نصب آسانسور مزایای بیشتری نسبت به پله برقی دارد، عنوان کرد: استفاده از پله برقی راحت است، برای عموم قابل استفاده بوده، هزینه تعمیر آن نیز کمتر است و علاوه بر آن مصرف برق کمتری نسبت به پله برقی دارد.

شاددل با اشاره به اینکه هم‌اکنون سه پل عابر پیاده در زنجان به آسانسور مجهز می‌شوند، بیان کرد: این دو پل در مقابل بیمارستان‌های آیت‌الله موسوی و ولیعصر(عج) قرار دارد.

وی درباره نحوه انتخاب پل‌ها برای تجهیز به آسانسور عنوان کرد: حجم تردد مردم از پل و نیاز شهروندان ملاک انتخاب پل‌های عابر پیاده برای تجهیز به آسانسور است و علت تجهیز پل‌های مقابل بیمارستان به دلیل تردد بالای شهروندان در زمان ملاقات بوده که موجب افزایش حد بهینه از آسانسور است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: به زودی نصب آسانسور برای پل عابر واقع در میدان روزبه با توجه به نیاز این منطقه و تردد بالای مردم منطقه از پل عابر پیاده  آغاز می‌شود.

 

ارسال نظرات