خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: عمل‌کردن دولتمردان به وظایف خود بهترین معروف‌ها بوده و نقطه مقابل آن بدعمل‌کردن مسئولین به وظایفشان است که می‌توان آن را بدترین منکرها در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۳۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در بحران‌های اقتصادی جامعه و اصلاح مدیریت‌ها اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ابعاد مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن‌ها در خصوص بخش حکومتی جامعه است.
وی مطرح کرد: عمل‌کردن دولتمردان به وظایف خود بهترین معروف‌ها بوده و نقطه مقابل آن بدعمل‌کردن مسئولین به وظایفشان است که می‌توان آن را بدترین منکرها در جامعه دانست.
این مسئول ادامه داد: این که مسئولین و دولتمردان خود را خادم مردم و جوانان بدانند و اقدامات خود را بر اساس این موضوع قرار دهند بهترین معروف‌ها است.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اجرای امر به معروف و نهی از منکر از سوی دولتمردان را عامل اصلی تحقق این فریضه بزرگ در کشور دانست و توضیح داد: امر به معروف و نهی از منکر عمومی و لسانی اگرچه از اهمیت بسیار والایی در جامعه برخوردار است ولی به خاطر نبود شرایط مناسب تاثیرگذاری لازم را نداشته و در مقابل امر و نهی‌های بزرگتر تنها همچون مسکنی ضعیف عمل خواهد کرد.
عباسی تبیین کرد: باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نگاهی کارشناسانه داشت و تامین سرمایه‌های اصلی زندگی جوانان می‌تواند در اثربخش‌بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاثیر بسزایی را داشته باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملکردها و سیاست‌های دولت و دولتمردان، شرایط اجتماعی و فرهنگی، پدر و مادرها و هم‌چنین صله‌رحم می‌تواند تاثیر ویژه‌ای را در تحقق امر به معروف و نهی از منکر و به تبع آن رفع بحران اقتصادی و اصلاح مدیریت‌ها داشته باشد.
این مسئول در خاتمه متذکر شد: سیاست‌های دولت نقش به‌سزایی را در برون‌رفت از بحران اقتصادی و تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته و دولتمردان باید ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی را به عنوان یک اصل مهم در کشور پیاده کنند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها