خبرهای داغ:
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

اصفهان میزبان سلسله سمینارهای علمی ولایت‌فقیه

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، از برگزاری سلسله سمینارهای علمی ولایت‌فقیه در اصفهان، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۵۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی پیش از ظهر امروز، در نشست خبری سمینار‌های علمی ولایت‌فقیه در محل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته برخی ناآرامی‌ها را در فضای عموم جامعه شاهد بودیم که برخی سوءاستفاده گران بر مطالبات بر حق مردم موج‌سواری کردند و آن را به انحراف کشیدند.

دشمن دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، با بیان اینکه دشمنان با توجه به اینکه ماهیت خود را درخطر دیده‌اند برای همین به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، گفت: بصیرت و هوشیاری مردم و با لطف خدا آرزو‌های دشمن ناکام ماند، تاز مانی که یکدستی، یکپارچگی و همت مردم را داشته باشیم همواره توفیق خواهیم داشت.

اعتراض‌های به‌حق مردم را باید بشنویم و در حد توان و بضاعت مشکلات را مرتفع کنیم

وی با بیان اینکه، باید اعتراض‌های به‌حق مردم را باید بشنویم و در حد توان و بضاعت مشکلات را مرتفع کنیم، تأکید کرد: نگرانی، ناراحتی و اعتراض‌های خودمان را به کسانی که در این فضا‌ها نفوذ کرده و اغتشاش می‌کنند اعلام می‌داریم و مردم هم در این زمینه خوش درخشیدند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: از یک سال پیش برای برگزاری سلسله سمینار‌های علمی با موضوع ولایت‌فقیه در اصفهان برنامه‌ریزی و پیگیری صورت گرفت و ان‌شاءالله در زمان مقرر خود برگزار شود.

وی در مورد رویکرد خود در این برنامه، اظهار کرد: دنیا عصر‌های مختلف را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر در دوران پست‌مدرن قرارگرفته‌ایم که در این عصر شکاکیت و روح ناامید علمی فضای عمومی اندیشه‌های دنیا را گرفت.

انسان‌ها در عصر جدید به دنبال بازگشت به معنویت هستند

حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه در آینده نزدیک وارد عصر پسا پست‌مدرن می‌شویم که بانام (ترنس مدرن) شناخته می‌شود، گفت: در این عصر سمت‌وسوی اندیشه‌های جهانی و نگاه‌های اندیشمندان در مکاتب مختلف این هست که انسان امروز به یک نقطه‌ای رسیده که از آن با عنوان بازگشت به معنویت یاد می‌شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، هسته مرکزی مشترک بین غالب فکر و اندیشمندان را بازگشت به معنویت عنوان کرد و افزود: زمانی که توصیف انسان یک بازگشت به معنویت دارد ازاینجا به بعد، سیاست‌گذاران در عرصه سیاست‌گذاری به توصیه‌های این رویکرد‌های انسانی می‌رود.

وی اظهار کرد: توسعه مرز‌های گفتمانی نقطه تلاقی مسئله بازگشت به معنویت و ظرفیت بالای فضای مجازی است.

ولایت‌فقیه تجلی نظام سیاسی اسلام با قرائت شیعی است

حجت‌الاسلام قطبی مرز گفتمانی را مرزی که بر محمل اندیشه و فکر قرارگرفته است تعریف کرد و گفت: این مسئله فرصت و در حال تهدید است، پس اگر بتوانیم نظام و اندیشه اسلامی شیعه که ولایت‌فقیه تجلی نظام سیاسی آن است به دنیا معرفی شود آن موقع انسان‌هایی که به دنبال معنویت هستند به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، تأکید کرد: باید چراغ تابلوی گفتمان خود را برای جهانیان روشن کنیم تا افراد به سمت آن متمایل شوند؛ هرچقدر اندیشمندانه و حکیمانه‌تر این موضوع معرفی شود قطعاً تمایل بیشتری از انسان‌های جهان به سمت آن سوق پیدا می‌کند.

وی با بین اینکه، در عصر ترنس مدرن باید خود را به‌خوبی معرفی کنیم، گفت: معتقدیم تفکر و اندیشه مدرن دینی است که نیاز امروز بشریت به معنویت را تأمین می‌کند.

حجت‌الاسلام قطبی سرعت بازگشت به معنویت را سرعت بالایی بیان و اظهار کرد: این شتاب و سرعت ما را به سمت یک تمدن نوین حرکت می‌دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، با بیان اینکه باید فهم بیرونی به معنویت با قرائت شیعه نظام اسلام را معرفی کنیم، تأکید کرد: این وهله فرصت خوبی است برای معرفی به دنیا و پاسخ به شبهات، توسعه تفکر و تعمیق این باور است که وظیفه خود را انجام کار علمی میدانیم.

وی با اشاره به برگزاری سلسله سمینار‌های علمی در موضوع ولایت‌فقیه، اظهار کرد: سمینار‌های علمی ولایت‌فقیه به دنبال آن است تا استادان و طلبه‌های ما به‌صورت علمی برای معرفی نظام فکری ما انجام شود و در حوزه ولایت‌فقیه که تجلی نظام سیاسی اسلام هست آن را تبیین کنیم.

ولایت‌فقیه دارای پیشینه روایی و علمی در منظومه و آراء حضرات معصومان (ع) است

حجت‌الاسلام قطبی گفت: خیلی‌ها به اساس نظریه ولایت‌فقیه در تشیع پرداخته‌اند و پیشینه روایی و علمی آن در منظومه و آراء حضرات معصومان (ع) وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار