رئیس پلیس تهران بزرگ نتایج اجرای هفتمین مرحله از طرح سراسری رعد را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۹۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای هفتمین مرحله از طرح رعد با اشاره به بخشی از دستاوردهای اجرای این طرح اظهار کرد: در این طرح 48 ساعته که با همکاری پلیس پیشگیری پایتخت و تمام کلانتری‌های تهران بزرگ و با پشتیبانی اقدامات اطلاعاتی قبلی و همچنین هماهنگی مقامات قضایی به اجرا درآمد، 403 سارق دستگیر و 43 باند مجرمانه متلاشی شدند. این در حالی است که علاوه بر این موارد، 222 خرده‌فروش مواد مخدر و 951 نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و جمع‌آوری شدند.

وی با اعلام خبر کشف 103 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این طرح گفت:‌ 90 کیلو از این مواد مکشوفه در قالب محموله‌ای باری و در پوشش صیفی‌جات به شهر تهران وارد شده بود که با اقدام به موقع همکاران ما کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 273 محل اختفاء مجرمان و سارقان مورد ضربه پلیس قرار گرفت، افزود: در این طرح 19 باند سرقت لوازم خودرو، 4 باند سارقت خودرو، 13 باند سرقت منازل و 7 باند سارقان اماکن عمومی نیز شناسایی و با دستگیری اعضای آن متلاشی شدند.

رحیمی با اشاره به کشف 36 هزار سی‌دی مستهجن و ضدفرهنگی اضافه کرد: در مجموع حدود 130 دستگاه انواع خودرو مسروقه، 53 دستگاه موتورسیکلت، 30 دستگاه دوچرخه، دو قبضه سلاح گرم، دو قبضه سلاح شکاری و 21 قبضه سلاح سرد نیز از مجرمان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه 8 میلیارد تومان است بیشترین اموال مکشوفه را لوازم خانگی، انواع داروهای غیرمجاز و مواد محترقه اعلام کرد و گفت: به دنبال اجرای این هفت مرحله از طرح رعد، خوشبختانه شاهد کاهش 5 درصدی جرائم در شهر تهران بودیم و این نشان از اثرگذاری اجرای این طرح‌ها است.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص جمع‌آوری‌های مکرر معتادان متجاهر و بازگشت برخی از آنها به خیابان نیز گفت:‌ ما باور داریم که برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد می‌بایست هم در مبارزه با عرضه تلاش کنیم و هم باید با اراده جمعی در خصوص ساماندهی معتادان خیابانی تلاش کنیم. لذا پلیس در انجام این وظیفه خود خسته نخواهد شد حتی اگر 40 درصد این افراد پس از جمع‌آوری رها شوند.

رحیمی با بیان اینکه حدود 13 تا 15 هزار معتاد متجاهر در تهران شناسایی شده‌اند از افزایش جمع‌آوری معتادان خیابانی به میزان 800 درصد خبر داد و گفت‌: ما با فعال کردن گشت‌های ضربتی در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، علاوه بر دستگیری خرده‌فروشان، نسبت به جمع‌آوری روزانه معتادان متجاهر نیز اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح جدید ترافیکی در شهر تهران نیز گفت: کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا جزو اهداف اصلی طرح ترافیک در پایتخت بوده که البته طرح ترافیک فعلی نیز با مشکلات و ایراداتی همراه است ولی ما معتقدیم طرح جدید نیازمند بسترهایی است که باید آن‌ها را فراهم کرد.

رحیمی با بیان اینکه در طرح جدید همه خودروها کارت شناور دریافت می‌کنند تاکید کرد: باید توجه داشت که با وجود این موضوع، ما با چه سازوکاری می‌بایست ورود 4 میلیون خودرو را مدیریت کنیم چراکه در صورت ورود این تعداد خودرو به هسته مرکزی شهر، معابر قبل می‌شود چراکه در حال حاضر 130 هزار خودرو وارد این محدوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر با طرح اولیه تفاوت‌هایی دارد، گفت: ما معتقدیم که طرح جدید نیز نواقصی دارد که پلیس همواره به آن اشاره کرده است

ارسال نظرات