بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی پیرامون مسائل پیش آمده برای ۴ دانشجوی عدالت خواه شیرازی:
آیا نوع برخورد با جوانان آرمان خواه خمینی که شاید در شکل کار گاها بخاطر شوروشوق یا احساس خطر برای ارزش های انقلاب دچار اشتباهاتی می شوند. باید چکشی وسرکوب گرایانه باشد؟
کد خبر: ۸۹۷۵۷۹۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،  بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف پیرامون مسائل پیش آمده برای ۴ دانشجوی عدالت خواه شیرازی بیانیه ای صادر کرد که متن به شرح زیر است:

یا اَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّهِ وَ لَوْ عَلى‏ اَنْفُسِكُمْ اَوِ الْوالِدَیْنِ وَ الْاَقْرَبِینَ اِنْ یَكُنْ غَنِیّاً اَوْ فَقِیراً فَاللَّهُ اَوْلى‏ بِهِما فَلا تَتَّبِعُوا الْهَوى‏ اَنْ تَعْدِلُوا
سوره نساء آیه ١٣۵
«اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید ، قیام كنندگان دائمى به عدالت باشید و شهادت هاى شما براى خدا ادا شود ، اگر چه به ضرر خویشتن یا پدر و مادر و خویشاوندان تمام شود،بدون تفاوت میان بى‏ نیاز و نیازمند،خداوند به نیازمندى و بى‏ نیازى آن دو داناتر و شایسته ‏تر است.از هوى پیروى نكنید تا عدالت بورزید»
در طی سالیان درازی که از عمر جنبش دانشجویی می گذرد. عدالت طلبی همواره با انتقادات تیز تندی علیه مسولان همراه بوده است. مصداق بارز آن مسائل پیش آمده اخیر در شیراز می باشد. که واجب می‌دانیم ذیل همین مسئله چند نکته وسوال را مطرح نماییم.
آیا نوع برخورد با جوانان آرمان خواه خمینی که شاید در شکل کار گاها بخاطر شوروشوق یا احساس خطر برای ارزش های انقلاب دچار اشتباهاتی می شوند. باید چکشی وسرکوب گرایانه باشد؟
چرا انتقادات و شاید گاها بی ملاحظه گی در انتقادات این جوانان چنان مورد برخورد #قوه_قضائیه قرار می گیرد. ولی تهمت هایی که بعضی ها از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، به نظام جمهوری اسلامی وارگان های خدوم زدند مورد پیگرد قانونی قوه قضائیه به عنوان مرجع احقاق حق ملت بزرگ ایران قرار نگرفت؟
آیا مصلحتی وجود داشت؟
چرا برخورد با دانه درشتان و بعضا نمایندگان مجلس وبرخی مسئولان حال یا گذشته که گاها مواضعشان روی اپوزیسیون خارجی را سفید می کند وبا تزریق اطلاعاتی غلط به جامعه موجبات یاس جامعه را پدید می آورند در اولویت حضرات نیست؟
 دادستانی محترم که عنوان مدعی العمومی را یدک می کشند. در قضایای هپکو، کاسیپن ودر موارد متعددی که کارفرماها چندین ماه حقوق کارگران را که از آسیب پذیرترین قشرهای جامعه هستند تسویه نمی کنند.کجا تشریف داشتند و دارند؟
آیا تمام همتمان خرج تنبیه چند جوان که شاید در شکل کار دچار اندک اشتباهاتی بودند کرده ایم؟
باتوجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که امام جمعه محترم شیراز از شکایت خود صرف نظر نموده اند واین حکم توسط دادستانی برای این جوانان لحاظ شده است. سوال مشخص این است این همه اشتیاق دادستان محترم جهت نقره داغ کردن دانشجویان برای چیست؟ ضمنا از آیت الله ایمانی نیز تقاضامندیم تا ضمن اعلام موضع #شفاف خود پیرامون این مسائل باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به پاسخگویی وحضور در بین دانشجویان، باحضور در دانشگاه و پاسخگویی نسبت به انتقادات مطرح شده،قدمی در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بردارند.
مسؤلان باید پاسخگو باشند.
البته باید توجه داشت که انتقادات وسوالات به معنی نادیده گرفتن زحمات کشیده شده در نهادی مانند قوه قضائیه نیست.
بلکه انتظار جامعه اسلامی از قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی بالا می باشد.
و مسولان زحمت کش باید به این مسئله همت جدی داشته باشند.
در آخر ضمن ابراز نارضایتی از حکم صادره، خواستار تجدید نظر جدی در حکم صادره هستیم.باشد که دوستان نیز ایرادات وارد بر نوع بیان انتقادات ومسائل را در مسیر پیش رو مد نظر قرار دهند.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاةُ

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
ارسال نظرات