خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

ساخت منازل محرومان در مناطق زلزله‌زده نیازمند کمک‌های نقدی مردم

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: برای ساخت منازل محرومان و مستضعفان در منطقه زلزله زده کماکان نیازمند کمک‌های مردمی به ویژه به صورت نقدی هستیم.
کد خبر: ۸۹۷۵۸۸۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

ساخت منازل محرومان در مناطق زلزله‌زده نیازمند کمک‌های نقدی مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی با بیان اینکه با وقوع زلزله کرمانشاه بر اساس تقسیم کارهای انجام شده مسئولیت بازسازی  31 روستا در منطقه ازگله به سپاه همدان واگذار شد، اظهار داشت: در این راستا علاوه بر وظایف محوله به دلیل استقرار تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان در منطقه نیز، برخی اقدامات دیگر انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر اسکان اضطراری  اگرچه برای اتمام مرحله اسکان موقت و نصب کانکس بازه زمانی 2 ماهه تعیین شده بود اما خوشبختانه در کمتر از 45 روز  مرحله اسکان موقت  با نصب 261 کانکس در این مناطق  پایان یافت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه آنچه در عرصه کمک به زلزله زدگان کرمانشاه برعهده سپاه همدان گذاشته شده بود به خوبی در احال انجام است، بیان کرد: 30 درصد از کانکس‌های نصب شده در منطقه واگذار شده به سپاه انصارالحسین(ع)، اهدایی مردم همدان بوده و باقی نیز از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تهیه شده است.

 وی عنوان کرد: 60 درصد از کانکس‌های مربوط به سرویس‌های بهداشتی و حمام، 30 از کانکس‌های در نظر گرفته شده برای اسکان، برخی کانکس‌های مورد نیاز برای ایجاد مساجد و مدرسه نیز از طرف مردم اهدا شده است.

سردار فرجی از حضور یک خیر همدنی در منطقه و همت والای این فرد برای ساخت تمام منازل یک روستا خبر داد و ابراز کرد: این خیر که علاقه ندارد نامش فاش شود قبول کرده علاوه بر مدرسه، 70 باب منزل مطابق با نظرات صاحبان این خانه‌ها در یکی از روستاهای منطقه ازگله احداث کند.  

وی با تاکید براینکه در حال حاضر در بخش فعال سازی دامداری‌های منطقه ازگله و تهیه علوفه برای دام‌ها متمرکز شده‌ایم، گفت: خوشبختانه فضا برای ساخت و ساز منازل مهیا شده و افراد متخصص نیز وارد میدان عمل شده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه امروز وظیفه ما کمک به تهیه نقشه پروانه برای منازل، کمک به رعایت نکات فنی هنگام ساخت و سازها و غیره است تاکید کرد: برنامه‌های ما در عرصه فرهنگی، اجتماعی، درمانی و غیره نیز در قالب قرارگاه شهید همدانی در حال انجام است.

وی از کمک نقدی  آیت العظمی نوری همدانی به مناطق زلزله زده خبر داد و بیان کرد: ایشان هدایای نقدی قابل توجهی را به 31 روستای محول شده به سپاه همدان اهدا کردند که با هماهنگی قرارگاه شهید همدانی در منطقه توزیع شد.

فرجی با تاکید براینکه آمادگی داریم  با مهیا شدن زمینه ساخت و ساز منازل مددجویان بهزیستی در منطقه، کارهای عمرانی و اجرایی را آغاز کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر گروه‌های تخصصی ما وارد میدان کار شده‌اند و در تلاش هستیم تا با لحاظ نکات فنی و مهندسی منازلی با معماری روستایی که مورد علاقه مردم منطقه است احداث کنیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت منازل محرومان و مستضعفان در منطقه زلزله زده کماکان نیازمند کمک‌های مردمی به ویژه به صورت نقدی هستیم، عنوان کرد: با وقوع زلزله کرمانشاه دشمنان تلاش بسیاری کردند تا بین مردم اختلاف بیندازند اما با کمک‌هایی که از سوی مردم به مناطق زلزله زده ارسال شد نگاه مردم منطقه به نظام و کمک‌های مردمی تغییر کرده است.

جانشین فرمانده سپاه همدان با اشاره به اینکه کمک‌های مردم شیعه نشین همدان به مردم اهل سنت کرمانشاه نشان داد برای مردم نوع دوستی اهمیت بیشتری دارد، افزود: اگرچه میزان تخریب منازل مردم در کرمانشاه بسیار بالا بود اما با حضور و کمک‌های مردمی کارها به خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار