شهید کمال شیرخانی یکی از شهدای مدافع حرم، اولین بار پهپادی را برای اجرای ماموریت به منطقه حلب برد و ....
کد خبر: ۸۹۷۵۸۸۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار و فرهنگسرای اشراق، مراسم رونمایی از کتاب «چمروش» روایت زندگی خلبان مدافع حرم کمال شیرخانی به قلم شهلا پناهی صبح امروز در این فرهنگ‌سرای اشراق برگزار شد.

محمدی از همرزمان شهید شیرخانی در این مراسم اظهار داشت:شهید کمال را نمی‌توان در یک یا چند جلسه توصیف کرد او در مرحله او یک انسان کامل بود. بزرگ‌ترین خصوصیت شهید کمال اخلاق حسنه او بود، همیشه لبخندی شیرین بر لب داشت حتی در سخت‌ترین شرایط نبرد و مأموریت‌ها خنده از لبانش محو نمی‌شد فردی دلسوز نسبت به نظام و ولایت بود. او برای آرمان‌های مقدس اسلام سنگ تمام می‌گذاشت.

محمدی افزود: در منطقه حلب در یک عملیات برای اولین بار پهپادی را برای اجرای مأ‌موریت به همراه آورد تا قبل از آن فرماندهان با نوع مأموریت و کارآیی این پرنده آشنا نبودند. او مدتی مقاومت کرد تا موافقت فرماندهان را برای اجرای مأموریت پهپاد بگیرد. همان زمان که او تلاش می‌کرد که اجازه فرماندهان را بگیرد در منطقه دیگری در سوریه خواهان این مأموریت بودند اما او در حلب ایستاد تا فرماندهان را اقناع کند. متقاعدشان کرد و بعد دیدیم که چه برکاتی هم داشت. مأموریت این پرنده با تلاش‌های شبانه‌روزی آقا کمال که تا آن زمان ناشناخته بود شناخته شد و از آن به درستی استفاده شد.

علی‌محمدی از دیگر همرزمان شهید کمال شیرخانی نیز گفت: در مورد شهید صحبت کردن بسیار سخت است آنها آسمانی هستند و ما زمینی؛ شهدایی که قدرشان را خدا فقط می‌داند.

وی افزود:موقعی که کمال به عنوان مربی و خلبان پهپاد در منطقه حاضر بود خیالم آسوده بود چرا که نشاندن یا هدایت پرنده چموشی که در سرما و گرما، برف و باران، در ارتفاع 100 یا 200 متر باید حفظ کنی کار بسیار سختی است او بسیار دقیق بود یک روز وقتی داشت هواپیما را هدایت می‌کرد از پشت چشمانش را گرفتم او با اعتماد به نفسی که داشت همان روند را ادامه داد و هدایت را منقطع نکرد او یک بار هم هواپیما را به زمین نزد می‌گفت بیت‌المال است و باید مراقب باشیم.

سیدحسن انتظاری از جانبازان مدافع حرم و همرزمان شهید کمال شیرخانی با بیان اینکه از ابتدای ورودم به سپاه در کنار شهید کمال بودم گفت:‌او منبع روحیه، همت،‌تلاش و اخلاص بود یکی از کسانی بود که بنیان‌گذار پهپاد در نیروی سپاه بود. تلاش او باعث شد به نتیجه برسیم.

در این مراسم پناهی روایتگر زندگی شهید شیرخانی در کتاب چمروش در سخنانی اظهار داشت: برای حضور فعال در جبهه فرهنگی به خود واجب دانستم سرباز مدافع حرم حضرت زینب در این جبهه باشم قطعا کمی و کاستی‌هایی هم داشتم اما تمام تلاشم را کردم.

وی به کتاب‌های پیشین خود با عنوان چشمان یعقوب و رفیق مثل رسول اشاره کرد و گفت: وقتی که سال 94 تصمیم گرفتم کار نوشتن را آغاز کنم دلم می‌خواست در کنار حسنات سربازان مدافع حرم نبوغ و استعداد بالای بچه‌های نیروی قدس هم اشاره کنم. مهم بود که در کتاب‌هایم مواردی را بیان کنم که نسل جوان بدانند فردی که در سوریه می‌جنگد فقط یک نفر نیست فرمانده‌ای است که دارای تخصص متعددی است.

پناهی در پایان سخنان خود گفت: حسن خلق، صبوری و محبت بیش از اندازه همسر شهید شیرخانی واقعا مثال‌زدنی است. او در میان این قصه صبوری به خرج داد . برای نام کتاب با یکی از دوستان شهید مشورت کردم و «چمروش»‌انتخاب شد پرسیدم به چه معنی است گفتند به معنی پرنده‌ای که محافظ آسمان ایران است.

ارسال نظرات