در دومین نشست مشترک معاونان فرهنگی حوزه های هنری آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل:
دومین نشست مشترک معاونان فرهنگی و مسئولان واحدهای هنری مراکز استانی حوزه های هنری آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به میزبانی تبریز، به منظور هم اندیشی و تبادل نظر در مورد فعالیت های فرهنگی هنری و آشنایی با امکانات حوزه هنری و روند تولیدات برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۹۱۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان ضمن قدردانی از حضور همکاران و کارشناسان هنری سه استان، گزارشی از فعالیت ها و تولیدات ادبی هنری استان آذربایجان شرقی و شب های خاطره دفاع مقدس ارائه داد.
جواد کریم نژاد ضمن تاکید بر اهداف جلسه در جهت هم افزایی و همگرایی استان های همجوار افزود: برنامه ریزی و شناسایی دقیق توان فرهنگی و اجرایی در برگزاری برنامه های مشترک و استفاده از ظرفیت های موجود در استان های همجوار با اتخاذ راهکارهای مناسب و ایجاد خلاقیت در برنامه ها مد نظر نشست فوق بود.
وی برگزاری شب خاطره با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری با حضور راویان سه استان در اسفندماه سال جاری در تبریز، برگزاری نمایشگاه روایت عکس؛ عکس و داستان آثار کارگروه عکاسی و داستان حوزه هنری آذربایجان شرقی همزمان با نشست سوم در گالری حوزه هنری ارومیه، برگزاری جلسات نقد و بررسی و اکران تولیدات حوزه هنری به صورت همزمان در سه استان در قالب جلسات پاتوق فیلم و سینما گپ، برگزاری شب شعر طنز در اردبیل با محوریت سه استان و همزمان با افتتاح دفتر طنز اردبیل از جمله مصوبات این نشست بود.
کریم نژاد همچنین تمهیدات اجرایی برای عملیاتی نمودن جشنواره آیین های نمایشی ترکی با موضوع 5 محور فعالیتی حوزه هنری، اعلام فراخوان و تولید آثار در بخش های تجسمی با محوریت انقلاب و چهل سالگی آن همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سه استان، حضور کارگروههای عاشیقی اردبیل و ارومیه در بیست و سومین همایش پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار از دیگر مصوبات دومین نشست مشترک معاونان فرهنگی و مسئولان واحدهای هنری مراکز استانی حوزه های هنری آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بود.
در ادامه این نشست معاونان فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان غربی و اردبیل با تاکید بر انتقال تجربیات هنری و تقویت روابط هنرمندان استانی به بحث در خصوص ساز و کار برگزاری برنامه های مشترک و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و بومی سه استان پرداختند.
همچنین کارشناسان فرهنگی و مسئولان واحدهای هنری ضمن بیان دیدگاه های خود و طرح مشکلات و چالش های موجود برنامه های پیشنهادی خود را ارائه کردند.

ارسال نظرات