خبرهای داغ:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فامنین عنوان کرد

نقش مؤثر تقویت هویت فرهنگی بومی و محلی در رشد و توسعه فرهنگی شهرستان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فامنین با بیان اینکه اساسی ترین مسئله ای که وجود دارد هویت یابی و هویت بخشی است، گفت: هر اندازه هنرمندان شهرستان در راستای شناساندن و تقویت هویت فرهنگی بومی و محلی قدم بردارند در رشد و توسعه فرهنگی شهرستان سهم بسزایی دارد.
کد خبر: ۸۹۷۵۹۳۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳

نقش مؤثر تقویت هویت فرهنگی بومی و محلی در رشد و توسعه فرهنگی شهرستانبه گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، محمدمهدی کلهری با بیان اینکه فعالیت در امور فرهنگی و هنری دارای حساسیت و ویژگی‌های خاص خود است، اظهار داشت: کارهای فرهنگی در بلندمدت جواب می‌دهند و همانند دانه ای است که اکنون آن را می‌کاریم و در سال آینده ثمره آن را می بینیم.

وی افزود: شهرستان فامنین به دلیل نوپا بودن دارای زیرساخت‌های فرهنگی ضعیفی است اما نقطه قوت شهرستان که باعث دلگرمی است استعداد و پتانسیل ویژه هنرمندان و فرهنگیان این دیار است به ویژه درعرصه ادبیات و اشعار آئینی که در این راستا جشنواره شعر حماسی اربعین حسینی را در شهرستان با مشارکت و همکاری هنرمندان فامنین برگزار کردیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فامنین گفت: از برنامه‌های دیگر ما معرفی هنرمندان و مفاخر شهرستان است که مردم علاقه وعرق بومی و محلی به این افراد دارند که مراسم نکوداشت «روح اله سهرابی» فیلمساز موفق در عرصه دفاع مقدس از آن جمله است که بازتاب خبری گسترده ای داشت.

وی ابراز داشت: از رویکردهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص هنرمندان شهرستان این است که شهرستان را به عنوان مکانی معرفی کنیم که مفاخرش را در خود رشد و پرورش می دهد.

کلهری با بیان اینکه اساسی ترین مسئله ای که وجود دارد هویت یابی و هویت بخشی است، گفت: هر اندازه هنرمندان شهرستان در راستای شناساندن و تقویت هویت فرهنگی بومی و محلی قدم بردارند در رشد و توسعه فرهنگی شهرستان سهم بسزایی دارد.

وی ضمن تاکید بر محوریت آموزش در امور فرهنگی و هنری بیان داشت: باید با آموزش موقعیت و زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان را تقویت کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فامنین با بیان اینکه هنرمندان ما باید آموزش‌های تکنیکی چه در استفاده از ابزار و مهارت‌های فنی را بیاموزند، عنوان کرد: باید با اجرای دوره های آموزشی در قالب انجمن ها به این هدف دست یافت.

وی یادآور شد: با کسب مهارت های لازم تصدی‌گری به دست هنرمندان شهرستان می افتد و می‌توان با توجه به حساست های قومی و مذهبی با رعایت معیارها و استانداردها به خلاقیت و نوآوری هنری و فرهنگی روی آورد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حامی و ناظر بر این پروسه است.

کلهری با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن های ادبی و فرهنگی گفت: در سال‌های اخیر توانستیم انجمن هایی تاسیس و رونق دهیم که از آن جمله می توان انجمن ادبی «شوق قلم» را نام برد که جلسات مستمر هفتگی دارند و یک محفل گرم ادبی شعرخوانی، نقد و گپ و گفت را تشکیل داده اند.

وی افزود: انجمن خوشنویسی نیز با مربیگری استاد بیگدلی مسئول انجمن تجسمی در سال 96 آغاز به فعالیت کرد که اولین آزمون خوشنویسی در سطح شهرستان برگزار شد و آمار قبولی بالایی در استان داشتیم و می‌توان گفت فامنین در خوشنویسی نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فامنین با بیان اینکه انجمن دیگر که پاره وقت تشکیل جلسه می‌دهد «انجمن نمایش» است، گفت: استفاده از نیروهای بومی و محلی از برنامه های اصلی انجمن نمایش است که خوشبختانه با اعتماد به جوانان و چشم پوشی از خطاهای کوچک آنان می‌توانند به موفقیت های بزرگ درعرصه هنری و فرهنگی دست یابند.

انتهاي پيام/

ارسال نظرات