رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر مطرح کرد؛

شبکه بهداشت و درمان پلدختر و مشکلاتی از بدهی مالی تا کمبود پزشک

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر کمبود پزشک، بدهی به دستگاه‌های خدمت رسان و عدم پرداخت کارانه پزشکان را ازجمله مشکلات این دستگاه دانست.
کد خبر: ۸۹۷۵۹۴۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  ناصربابایی امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پلدختر اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود حدود یک سال است که به پزشکان بیمارستان این شهرستان کارانه پرداخت نشده و این امر موجب شده که هیچ پزشکی تمایل و رغبت به خدمت در این بیمارستان را نداشته باشد.

 

وی افزود: اورژانس بیمارستان به شدت با کمبود پزشک مواجه است که لازم است به ناچار و تحت هر شرایطی هرچند خلاف قانون پزشک بیمه روستایی در این بیمارستان طبابت کند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدخترگفت: با وجود چنین شرایطی پزشک توانایی ادامه کار و فعالیت را ندارد و نمی شود پزشکی را نیز به اجبار وارد به فعالیت کرد.

 

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر بدهی آب و برق دارد و سعی شده امسال تا جایی که مقدور است اعتبار کمی که می رسد به این موضوع اختصاص داده شود تا به تاخیر نیافتد زیرا این دستگاه ها برای پرداخت بدهی ها به شبکه بهداشت و درمان فشار وارد می کنند.

 

بابایی خاطر نشان کرد: فشار ادارات برای دریافت هزینه آب و برق به شبکه بهداشت و درمان پلدختر به حدی است که حتی در این رابطه به فرماندار نامه ای ارسال شد که اگر بنا است ادارات خدمات رسان با این شبکه همکاری نکنند خدمات رسانی نیز تعطیل می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل سگ های ولگرد سطح شهر پلدختر باید زنده گیری شوند که مقدور نیست و برای شناسایی محل نگهداری، تغذیه، عقیم کردن و سم کشی سایر دستگاه ها مانند نیروی انتظامی نیز لازم است به موضوع ورود پیدا کرده و همکاری کنند در غیر این صورت به روش های گذشته می توان موضوع را کنترل کرد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر به نحوه برخورد با متخلفان بهداشت صنوف اشاره کرد و افزود: در گذشته نیروهای بهداشت محیط در حکم رابط قضایی با متخلفان برخورد و اقدام به پلمب واحد می کردند و توان تعطیل کردن مغازه و یا صنف را داشتند اما این روش اکنون برداشته شده و اکنون تنها گزارش دهی می کنند که لازم است در این رابطه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ورود پیدا کنند.

 

بابایی به جمع آوری کودهای حیوانی در روستاها اشاره کرد و افزود: در این رابطه دهیاران از طریق بخشدار متخلفان را به شبکه بهداشت و درمان معرفی کنند تا به مراجع قضایی تحویل داده شوند که هر چند با تاخیر اما تاثیر گذار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار