خبرهای داغ:
با حضور استاد حوزه و دانشگاه؛

نشست فرهنگی پایوران خواهر سپاه استان قم برگزار شد

نشست فرهنگی پایوران خواهر شاغل در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) روز دوشنبه ۲۵ دیماه با سخنرانی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در مرکز آموزشی شهید آیت الله سعیدی قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۹۴۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، خانم «حیدری مجد» استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در جمع پایوران خواهر سپاه استان قم با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی زن را در جایگاه تربیت آفریده است، گفت: برترین مخلوقات خداوند، انسان است و بین انسانها، متعالی‌ترین انسان وجود زن است؛ خداوند در بین چهارده معصوم، یک زن آفرید که حتی خود معصومین نیز حضرت زهرا (س) را حجت بر خود می‌دانند به طوری که او می‌شود «ام ابیها». یک زن چه جایگاه شریفی دارد. در دین اسلامی ما زنان بسیاری سراغ داریم که از لحاظ اجتماعی در مراتب عالی اجتماعی قرار دارند همچون حضرت معصومه (س) و حضرت زهرا (س). وجود زن نه از قرآن جداست، نه از اهلبیت. زن در قرآن دارای جایگاه تکوینی و تشریعی می‌باشد. در قرآن عینی که اهل بیت هستند نیز جایگاهی برای زن تعریف شده است. زن در یک جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرمایشات امامان معصوم این دنیا را فرصتی کوتاه برای ورود به زندگی ابدی دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم، امیرالمومنین در نهج‌البلاغه و امام سجاد در صحیفه سجادیه می‌فرمایند: این دنیا فقط یک فرصت کوتاه و گذرگاهی است تا ما به زندگی ابدی برسیم و این قبر دریچه‌ای است که به جهانی عظیم گشوده می‌شود. وقتی خداوند می‌فرماید «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» من شما را برای زندگی آفریدم. جای جای زندگی ما باید عبادت باشد، روح بندگی باید در همه جای زندگیمان وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: همه کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم اول خدمت امام زمان «عج» بعد به دست خدا می‌رسد. ایشان روزانه رفتار ما را بررسی می‌کنند. در واقع هر آنچه از عالم ربوبی جاری می‌شود اول به دست امام زمان «عج» می‌رسد. در واقع ما دایما متصل به وحی هستیم، دایما متصل به فیض الهی هستیم، تمام آنات و لحظات ما در توحید فعلی خداست. یعنی هر کاری که من انجام می‌دهم، هر فکری که میکنم، هر نگاهی که میکنم، این‌ها نیست مگر اینکه متصل به فیض الهی هستیم. شما هر چه می‌بینید خدا می‌بیند.
حیدری مجد درادامه به تفویض اختیار به امام زمان اشاره کرد و افزود: در سوره واقعه آمده است که اداره عالم متصلا و آنا به آنا به اراده الهی است و خداوند این‌ها را به امام زمان تفویض کرده است، این‌ها باید مبنای فکری ما باشدو در عین علم به این مبنا باید ایمان هم داشته باشیم که هیچ چیز ما از اراده مطلق الهی خارج نیستم همه آنات و لحظات کلامی و گفتاری من زیر نظر امام زمان عج می‌باشد و عمل من هم مثل نیت من به دست امام زمان می‌رسد و سپس به دست حضرت باری تعالی.
وی با توجه به فرمایشات حضرت آقا در خصوص کار دشمن و جا ماندن از کار اصلی تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌فرمایند: آنقدر ما را در اقتصاد درگیر کردند که از کار اصلی مان که فرهنگ است جا مانده ایم در واقع ما آنقدر کار داریم که از کار اصلی مان جا مانده ایم، این از کار دشمن است، از حربه‌های دشمن است، نباید بگذاریم یک شخص آنقدر بگوید و برود که دیگر راه برگشت نداشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار