معاون پارلمانی آستان قدس رضوی در دیدار با فرمانده سپاه استان سمنان؛
کد خبر: ۸۹۷۵۹۵۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

معاون پارلمانی آستان قدس رضوی در دیدار با فرمانده سپاه استان سمنان گفت: در راستای طرح محرومیت زدایی و اشتغال زایی آستان قدس رضوی در حال تهیه طرح شهرک گلخانه ای در استان سمنان است تا بتوانیم از این طریق بحث تولید داخلی٬ اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی را در استان سمنان اجرایی کنیم و در این راه خواهان این هستیم تا از ظرفیت سپاه و بسیج و بسیجیان نیز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، دیدار دوستانه معاون پارلمانی آستان قدس رضوی با سردار حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان انجام شد.

در این دیدار که با حضور اعضای هیئت مدیره  آستان قدس رضوی  و حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان انجام شد٬

حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی معاون پارلمانی آستان قدس ضمن اشاره به خدمات آستان قدس به مردم و کشور ایران اسلامی گفت:آستان قدس رضوی ظرفیت بسیار بالایی در کشور دارد و دو نهضت را در کشور آغاز کرده است و آن نهضت های فرهنگی و خدمت رسانی و محرومیت زدایی است که به صورت جدی در آستان قدس رضوی پیگیری می شود و در راستای این اهداف بیش از۴۵ شرکت در کشور یا ایجاد و تشکیل شده است و یا با آستان قدس ارتباط گرفته اند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای استان سمنان گفت: استان سمنان استانی وسیع ٬ آرام و دارای وحدت و انسجامی قوی و مطلوب بین مردم فهمیم و مسئولینش است.

ملک محمدی با اشاره با ارتباط خوب مردم این استان با آستان قدس رضوی و ارادت آنها به آقا علی بن موسی الرضا (ع) گفت:بیش از ۱۶ هزار هکتار موقوفات آستان قدس رضوی  در این استان است که نزدیک به ۷۰٪ آن در دامغان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی افزود: در راستای طرح محرومیت زدایی و اشتغال زایی آستان قدس رضوی در حال تهیه طرح شهرک گلخانه ای در استان سمنان است تا بتوانیم از این طریق  بحث تولید داخلی٬ اشتغال جوانان٬ و اقتصاد مقاومتی را در استان سمنان اجرایی کنیم و در این راه خواهان این هستیم تا از ظرفیت سپاه و بسیج و بسیجیان نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است گفت: آستان قدس با همکاری مجموعه های انقلابی و دلسوز نظیر سپاه و بسیج به دنبال تحقق چنین طرح های اقتصادی است تا با مدیریت جهادی  بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

معاون پارلمانی آستان قدس رضوی در انتها گفت: اعتقاد داریم یکی از مؤلفه های قدرت کشور وجود نازنین آقا امام رضا (ع ) و در ذیل آن آستان قدس رضوی است که به دنبال اهداف والای انقلاب اسلامی است و سپاه و بسیج نیز عنصر های پیش برنده این نظام و انقلاب هستند و این موضوع را در طول این۴۰ سال نشان داده اند.

در ادامه این دیدار سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان دیدار با اعضای هیئت مدیره آستان قدس رضوی و حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی را جذاب ٬ دلنشین و مبارک خواند و گفت: این دیدار را در هفته اول مسئولیت خود در استان سمنان را به فال نیک  می گیریم.

سردار حسن زاده در ادامه ضمن حمایت خود از طرح بزرگ ایجاد شهرک گلخانه ای توسط آستان قدس رضوی در استان سمنان گفت:انتظار مقام معظم رهبری از ما این است که به فکر مردم خصوصأ مردم مستضعف باشیم و در حال حاضر هم تمامی انتظارات مردم از مسئولین ایجاد و افزایش معیشت و اشتغال برای مردم خصوصا جوانان است.

وی با اشاره به دشمنی و خصومت چندین و چند ساله دشمنان ایران اسلامی به این نظام  گفت:در معادلات غربی ها ما باید در زمان تحریم های به قول خودشان  فلج کننده ٬ فلج می شدیم و دست به دامان آنها می شدیم؛ ولی همه دنیا دید که اینچنین نشد و این به خاطر این بود که در معادلات غربی ها برخی مؤلفه ها که مخصوص مردم دین مدار ایران اسلامی است مورد محاسبه قرار نگرفت و ما به واسطه مؤلفه هایی نظیر  خمس٬ زکات٬ وقف و الگوهای دینی و قرآنی  موفق به شکست بزرگترین نقشه های دشمنان شده ایم.

وی افزود ما ملتی تمرین کرده و آزموده شده ایم و از تمامی امتحانات خود تا کنون سربلند بیرون آمده ایم؛ سپاه و بسیج نیز تمرین کرده است و در تمامی آزمون ها آماده است؛ آخرین نمونه آن هم زلزله کرمانشاه بود که تمامی سپاه های استانی به همراه بسیجیان خود پای کار آمدند تا به هموطنان خود خدمت کنند.

سردار حسن زاده مردم استان سمنان  را نماد تدین خواند و گفت: برای خدمت رسانی به مردم و تحقق اهداف عالی نظام و انقلاب اسلامی تنها راه هم افزایی است؛ ما در کشور و نقاط مختلف پتانسیل های فراوان و  خوبی داریم و باید از این ظرفیت ها با هم افزایی استفاده کنیم و بهره وری را بالا ببریم.

سردار حسن زاده ضمن حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی گفت:سپاه در این راستا قرارگاه پیشرفت و آبادانی را پیش بینی کرده است و  تمام قد  از طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی نظیر طرح ایجاد شهرک گلخانه ای توسط آستان  قدس رضوی حمایت می کند و در این راه باید به بازار مصرف نیز توجه ویژه ای شود و به لطف امام رضا(ع) به نتیجه صد درصد نیز خواهیم رسید.

سردار حسن زاده در پایان گفت:  سپاه از طرح هایی که در جهت خدمت رسانی به مردم باشد حمایت میکند و سعی می کنیم در این راه الگوی مناسبی برای استان های دیگر باشیم٬ همانطور که در گذشته با ایجاد  و اجرای طرح هایی نظیر طرح  شورای محله  اسلامی  در استان سمنان به این مهم دست پیدا کردیم.

در حاشیه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی کتابهای شهید حججی اسوه ایثار و شهادت و سیمای ابا عبداالله(ع) را به فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اهدا کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها