حکیمی افزود: به لحاظ ناوبری، کار کردن بر روی کشتی‌های ناوبری بسیار سخت است و باید افراد دارای تخصص بالایی در این زمینه باشند و در دانشگاه علوم دریایی نوشهر نیروی افسری این نوع کشتی‌ها تربیت می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۷۶۰۱۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امیر دریادار خرداد حکیمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به حادثه کشتی نفت‌کش «سانچی»، اظهار کرد: حادثه در ساعت هشت شامگاه به وقت چین رخ داد و این کشتی 136 هزار تن محموله میعانات گازی را حمل می‌کرد.

وی افزود: به لحاظ ناوبری، کار کردن بر روی کشتی‌های ناوبری بسیار سخت است و باید افراد دارای تخصص بالایی در این زمینه باشند و در دانشگاه علوم دریایی نوشهر نیروی افسری این نوع کشتی‌ها تربیت می‌شوند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش امام خمینی (ره) نوشهر تصریح کرد: در حادثه کشتی نفت‌کش «سانچی» سه دانش‌آموخته دانشگاه علوم دریایی نوشهر به نام‌های «فرید محبی» سرمهندس نفت‌کش «سانچی» فارغ‌التحصیل دوره 17، «حسن رومیانی» مهندس چهارم «سانچی» فارغ‌التحصیل دوره 30 و «حامد بهاری» مهندس دوم «سانچی» فارغ‌التحصیل دوره 24 جان خود را از دست دادند.

این مسؤول ادامه داد: در میان مراکز آموزش دریایی کشور، دانشگاه دریایی نوشهر مرجع آموزش دریایی است به گونه‌ای که شرکت‌های دریایی کشور ترجیح می‌دهند از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده کنند که دارای توان ویژه‌ای هستند.

حکیمی بیان کرد: کار در دریا مشکل است زیرا مدت زمان طولانی باید از خانواده دور بود که این شرایط و نیز آمادگی‌های جسمی و روحی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برای دانشجویان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمنی لازم بر روی کشتی‌های ناوبری قرار دارد و تصادمات دریایی در دنیا زیاد اتفاق می‌افتد که عوامل مختلفی علت آن هستند، خاطرنشان کرد: در یک سال دو کشتی توسط تکاوران نیروی ارتش ایران از دست دزدان دریایی نجات داده شدند بدون آنکه کسی کشته شود.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش امام خمینی (ره) نوشهر  با اشاره به اینکه دریایی توانمندی نیروی انسانی خوبی دارد و در حادثه زلزله کرمانشاه نیروهای ویژه ارتش در امر کمک‌رسانی خدمات بسیار زیادی کردند، گفت: کشتی نفت‌کش «سانچی» در گذشته یک بار از دست دزدان دریایی توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها