هاشم زایی مطرح کرد

طرح جدید ترافیک زمینه ساز تشدید ترافیک و آلودگی هوا پایتخت/دریافت عوارض شهری از خودروها غیرکارشناسانه است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه طرح جدید ترافیک غیرکارشناسی است و نباید به طور ناگهانی تصویب و اجرا شود، از مسئولان خواست به دنبال تدوین طرحی دقیق و کارشناسی شده باشند.
کد خبر: ۸۹۷۶۰۳۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا هاشم زایی طرح جدید ترافیک را غیر کارشناسی دانست و گفت: بنده با اجرای این طرح کاملا مخالف هستم، به این دلیل که با اجرای آن اعمال محدودیت طرح ترافیک فاقد معنا است، چراکه به دنبال آن هر فردی با پرداخت هزینه عوارضی می‌تواند با هر تعداد خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اجرای طرح عوارض ترافیک طرح زوج و فرد نیز مفهوم ندارد، ادامه داد: البته هنوز جزییات این طرح جدید تشریح نشده، بنابراین باید به طور دقیق در شورای شهر مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد، چراکه این طرح مهمی است و نباید بدون بررسی به طور ناگهانی تصویب و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمام خودروها مجوز ورود به طرح ترافیک پیدا می‌کنند که این موضوع مانع از کنترل ترافیک و آلودگی هوا می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح تنها با این شرط که تعداد کمی از خودروها بتوانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، موفقیت‌آمیز خواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نحوه اجرای طرح‌های موفقیت‌آمیز ترافیک در سایر کشورها تاکید کرد: در برخی کشورها همچون سنگاپور تنها خودروهایی که پلاک دولتی دارند و وسایل نقلیه عمومی می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، ضمن اینکه خودروهایی که در این کشورها تردد می‌کنند، اغلب مدرن بوده و تاثیری در تغییر وضعیت آب و هوا ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بعد از گذشت 20 سال از اجرای طرح ترافیک تنها اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل باعث کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا بوده است، تاکید کرد: ما باید به دنبال تدوین طرحی کارشناسی شده باشیم تا ضمن اینکه مزاحمتی برای افراد نداشته باشد، قابل اجرا هم باشد، کمااینکه اجرای طرح ترافیک زوج و فرد از درب منزل نیازمند افزایش و تجهیز وسایل نقلیه عمومی است که دولت در شرایط کنونی قادر به انجام آن نیست، از سوی دیگر کاهش تردد خودروهای تک سرنشین نیز مستلزم فرهنگسازی در سطح جامعه است، همچنین امکان کاهش آلودگی هوا در گروی خروج موتورسیکلت‌های فرسوده و خودروهایی که عمری بالای 5 سال دارند از چرخه تردد است که هیچ کدام از این پیشنهادات با امکانات مالی کنونی تناسبی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: مسئولان باید با استفاده از دیدگاه کارشناسان به دنبال تدوین طرحی باشند که هم رفاه عمومی و هم رفع معضلات کنونی پایتخت از جمله ترافیک و آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

ارسال نظرات
آخرین اخبار