خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: به منظور برنامه ریزی مطلوب برای تأمین کالاهای اساسی باید نیازمندی های بازار را شناسایی کرده و متناسب با شرایط راهکار بیاندیشیم.
کد خبر: ۸۹۷۶۰۴۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد تنظیم بازار که عصر سه شنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در ۲ماه آینده میزان مصرف تخم مرغ در استان حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ تن است که یکهزار تن از آن در استان تولید می شود.
وی افزود:برای تخم مرغ های وارداتی هم باید برنامه ریزی ها به شکلی باشد که به محض وارد کردن در اختیار مصرف کننده قرار گیرد تا مردم با مشکلی روبرو نشوند.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد:بحث مدیریت بازار در شرایط فعلی به دلیل نزدیکی به ایام پایانی سال ضرورت دارد و یک اولویت به شمار می رود.
حبیبی ادامه داد:به منظور برنامه ریزی مطلوب باید نیازمندی های بازار را شناسایی کرده و متناسب با شرایط راهکار بیاندیشیم.
وی عنوان کرد:پیش بینی میزان مصرف کالاهای اساسی تأثیر بسزایی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها ایفا می کند.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد:در ماه های پایانی سال بیشترین حجم مصرف کالاهای اساسی را داریم بنابراین باید برنامه ریزی متناسب با این حجم بالای مصرف باشد تا مردم دغدغه تأمین اقلام اساسی را نداشته باشند.
حبیبی با بیان اینکه استان قزوین بیشترین مجموعه های مرغ تخمگذار را دارد، گفت:در شرایط ایده آل تولید روزانه تخم مرغ در استان ۴۰ تن است اما میزان تولید در حالت نرمال ۲۵ تن است.
وی بیان کرد: در ماه های بهمن و اسفند حداقل به ۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ نیاز داریم که میزان مصرف تعطیلات عید را هم باید به آن اضافه کرد.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین افزود:با توجه به گردشگرپذیر بودن استان در ایام نوروز باید روی ۲ هزارتن تخم مرغ وارداتی برنامه ریزی کنیم زیرا پیش بینی ها نشان می دهد در ایام نوروز به ۳ هزار تن تخم مرغ در استان نیاز داریم.
حبیبی اضافه کرد:هماهنگی های لازم باید با فروشگاه های بزرگ موادغذایی استان انجام شود تا در توزیع تخم مرغ های وارداتی سرعت بیشتری وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد:فراوانی کالاهای اساسی مردم مهمترین عامل در جلوگیری از افزایش قیمت کالاها به شمار می رود بنابراین برای تثبیت قیمت ها باید نسبت به ذخیره سازی کالاهای موردنیاز اقدام کنیم.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: برای ایام نوروز باید حداقل ۵۰۰ تن مرغ ذخیره داشته باشیم تا در صورت نیاز به بازار تزریق کنیم.
حبیبی عنوان کرد:در حال حاضر میزان مصرف روزانه مرغ در استان ۸۰ تن است که در ایام عید به ۱۰۰ تن افزایش می یابد.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه مردم بیشتر به دنبال موادغذایی سالم و با کیفیت هستند باید تولیدکنندگان ما هم به این سمت حرکت کنند زیرا وقتی کالای تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، مردم برای پرداخت هزینه بیشتر مشکلی ندارند.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت:میوه مورد نیاز عید هم تا یک ماه آینده در سردخانه های استان ذخیره سازی می شود.
حبیبی نظارت بر بازار باید مستمر باشد تا مردم دغدغه ای برای تأمین کالاهای اساسی نداشته باشند، یادآور شد:بحث کیفیت و قیمت هم باید کنترل شود تا مردم در شرایط آرام به زندگی ادامه دهند.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها